قدس آنلاین: در اطراف میدان شهدا، چهار دستگاه پل عابر پیاده، ۲۸ دستگاه پله برقی، ۱۲ دستگاه آسانسور و ۱۴ دسترسی از طریق سرویس‌ پله‌های سنگی، خارج میدان را به صورت دسترسی‌های فراسطحی و زیرسطحی به داخل میدان متصل نموده است و این علاوه بر دسترسی عریض همکف در محور غربی -شرقی میدان است.

تکمیل سازه همکف میدان شهدا تا دو سال آینده زمان می برد

به گزارش قدس آنلاین؛ مدیر اجرایی طرح میدان شهدا مشهد گفت: سازه عرصه همکف و منفی یک میدان شهدا تا دو سال آینده تکمیل می‌شود.
وحید برجسته‌نژاد با بیان اینکه میدان شهدا پهنه‌ای در دو سطح است، اظهار داشت: آنچه از گذشته میدان شهدا به ذهن داریم اغلب در شلوغی آن خلاصه می‌شود. در سال‌های پایانی عمر طرح قدیم آن پهنه، حتی دیگر اثری از میدان هم نبود و عملاً ۶ راهه خطرناکی همگان را به درون یک گره کور ترافیکی می‌کشاند.
وی افزود: رفع چنان شری از پیکره شهر آن‌ هم در ۹۰۰ متری حرم مطهر، علت اقدام جدی برای ایجاد تغییرات اساسی در میدان شهدا شد و به تبع آن نوسازی بافت پیرامونی میدان نیز در طرح، مدنظر قرار گرفت.
*باز کردن گره کور ترافیک ۶ راهه قدیم با اجرای طرح جدید میدان شهدا
برجسته‌نژاد تصریح کرد: اکنون میدان شهدا که تنها یکی از ۷۰ پروژه تعریف شده در پهنه ۳۵ هکتاری طرح بزرگ میدان شهدا بود در پایان مراحل تکمیل خود قرار دارد لذا از آنجا که تغییرات صورت گرفته کاملاً بنیادی است لازم است تا قبل از گشایش آن بر روی مردم، اذهان عمومی را با آن آشنا و وجوه مختلف این پهنه جدید شهری را معرفی نماییم.
وی خاطرنشان ساخت: میدان شهدا با طرح جدید خود دیگر دغدغه ترافیکی به شهر تحمیل نخواهد کرد بلکه بار ترافیکی در محور شمال و جنوب، کاملا از میدان خارج شده و تداخلی با آن نخواهد داشت. با این شیوه سطح سرویس رینگ پیرامونی میدان افزایش یافته و ترافیک در ساعات مختلف روز روان و بی‌دغدغه جریان رضایت بخشی دارد.
*تعریف دسترسی وسیع عابران پیاده به داخل و خارج میدان شهدا
مدیر اجرایی طرح میدان شهدا ادامه داد: عابران پیاده هم که در طرح قدیم لابه لای خودروها دست و پا میزدند، بدون تداخل با خودروها، دسترسی‌های وسیعی به خیابان‌های اطراف، ادارات داخلی میدان، مجتمع‌های تجاری داخل و خارج عرصه، ایستگاه‌های قطارشهری و پارکینگ‌ها دارند.
برجسته‌نژاد عنوان کرد: در اطراف میدان شهدا، چهار دستگاه پل عابر پیاده، ۲۸ دستگاه پله برقی، ۱۲ دستگاه آسانسور و ۱۴ دسترسی از طریق سرویس‌ پله‌های سنگی، خارج میدان را به صورت دسترسی‌های فراسطحی و زیرسطحی به داخل میدان متصل نموده است و این علاوه بر دسترسی عریض همکف در محور غربی -شرقی میدان است.
امکانات گسترده شهری برای شهروندان در طبقه منهای یک میدان شهدا
وی بیان داشت: نکته قابل توجه این است که میدان جدید شهدا در دو سطح، تقدیم شهروندان خواهد شد که طبقه منفی یک آن امکانات شهری گسترده‌ای را برای شهروندان در خود جای داده است. قطعاً بهترین آن حفاظت عابران از شرایط نامساعد جوی است و بعد از آن امکانات و خدماتی همچون نمازخانه‌ها، سرویس‌های بهداشتی، فضاهای تجاری آبنماها و آبشارها، دسترسی مستقیم به ایستگاه‌های قطارشهری، پارکینگ‌ها و شریان‌های اطراف میدان شهدا است.
*تکمیل میدان تا یک سال و نه ماه آینده
برجسته‌نژاد گفت: در حال حاضر ساختمان‌های غرب میدان در تراز همکف از طریق جذب سرمایه‌گذار تحت قراردادهای مشارکتی، در حال اجرا است. که با تکمیل آنها بدنه شرق میدان شکل خواهد گرفت.
وی افزود: همچنین ساخت ادامه سازه عرصه همکف و کل فضای ۲۴۰۰۰ متری منفی یک، فعال و طی دو سال آینده تکمیل خواهد شد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.