کرج - استاندار البرز با بیان اینکه متاسفانه وزارت صنعت و بانک مرکزی در زمینه مشکلات اقتصادی کلان کشور توجه لازم را ندارند، گفت: در شرایط کنونی کشور تماشاچی نمی خواهد و همه باید برای حفظ اقتدار میهن اسلامی وارد عمل شویم.

مشکلات را بزرگنمایی نکنیم/کشور تماشاچی نمی خواهد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمدعلی نجفی در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که پیش از ظهرامروز شنبه در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد با بیان اینکه استان البرز در جذب سرمایه گذار بخش خصوصی توانایی بالایی دارد، گفت: متاسفانه وزارت صنعت و بانک مرکزی در زمینه مشکلات اقتصادی کلان کشور توجه لازم را ندارند در حالی که بایستی آنها از تولیدات داخلی دفاع کنند.

وی افزود: با ارسال نامه ای به رئیس جمهور خواستار اهتمام ویژه در بخش صنعت استان خواهیم شد چراکه ایشان نیز نمی خواهند بخش صنعت و تولید با مشکلات روبرو باشند و اداره صنعت و معدن استان البرز هم موظف است از طریق وزارتخانه این موضوع را دنبال کند تامشکلات دراین بخش حل شود.

استاندارالبرز با اشاره به اینکه وظیفه ما مسئولین جز حل مشکلات در بخش صنعت و کشاورزی کاری دیگری نیست، گفت: این جلسات برای ارائه راهکارهای عملیاتی برای رونق اقتصاد وبا حضور فعالان بخش خصوصی برگزار می شود.

نجفی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مصرف بالای برق و آب در تابستان پیش رو گفت: مصرف برق و آب در کشور ما بالا است و اصلاح الگوی مصرف با کمک مردم ومسئولین بایستی نهادینه شود.

وی ادامه داد: دولت به این جمع بندی رسیده که در حال حاضرافزایش قیمت در این زمینه نداشته باشد و دستگاه های دولتی و ادارات نیز در فصل گرما با توجه به افزایش مصرف برق ساعات اداری را تغییر دهند تا احتمال قطعی برق نداشته باشیم.

استاندار البرز با تاکید بر اینکه بخش خصوصی باید تعامل بیشتری با دولت داشته باشد، خاطرنشان کرد: باید با ارائه راهکارهای اساسی و کارشناسی بخش خصوصی در تولید، این بخش را رونق داده و دولت نیز از این امر حمایت می کند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر با توجه به شرایط کشور برخی با سواستفاده از تنش های کاذب به تنگناها دامن می زنند، گفت: نباید با بروزمشکلات کوچک وبزرگنمایی آن کشور را به وخامت رساند بلکه به صورت منطقی و خردجمعی و تعامل دولت ومردم این مهم دنبال شود.

نجفی خاطرنشان کرد: دولت تلاش کرد تا تورم را تک رقمی کند اما مشکلات فعلی حاصل برنامه ریزی استکبار جهانی برای سرکوبی نظام جمهوری اسلامی ایران است.

استاندار البرز بابیان اینکه دشمن به دنبال ضربه زدن به ایران است، گفت: مردم و مسئولان باید با درایت و آگاهی، سد راه دسیسه های معاندانه داخلی و خارجی شوند.

وی در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به ظرفیت بالای تولید لوازم آرایشی و بهداشتی در البرز اشاره کرد وگفت: در صدد حمایت از تولید وسرمایه گذاران دراستان هستیم و با تمام قوا برای حل مشکلات تولیدکنندگان اقدام خواهیم کرد.

این مسئول به محدودیت های اعمال شده در بازار ارز کشور اشاره کرد و گفت: برخی سهوا و یا به صورت عمدی از این فضا سو استفاده کرده و حجم بالایی از ارز موجود کشور را به خارج از مرزها انتقال داده اند.

نجفی با بیان اینکه خدمتگزاران دولت وظیفه ای جز خدمت ندارند، افزود: درشرایط کنونی کشور تماشاچی نمی خواهد و همه باید برای حفظ اقتدار میهن اسلامی وارد عمل شویم و هر کس به سهم خود قدمی در این راه بردارد.

نماینده عالی دولت در استان البرز در پایان گفت: در حال حاضر زمان بیان اختلاف نظرها نیست چراکه نفع و زیان شخصی مطرح نیست بلکه همه باید برای وحدت رویه و پیشبرد اهداف عالی کشور مجدانه اقدام کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.