۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴
کد خبر: 604453

وقتی که ترامپ با انتخاب سالروز تشکیل دولت جعلی اسرائیل برای انتقال سفارتش می خواست تا مسلمانان تحقیر شوند، هرگز تصور نمی کرد که آن روز تبدیل به روز عزت فلسطینی ها شود.

انقلاب اسلامی ایران تحت هدایت رهبر فرزانه آن حضرت امام خمینی(ره) بر اساس انگیزه های الهی و دینی شکل گرفت. استراتژی بنیانگذار انقلاب بر این نکته تأکید داشت که مردم باید در صحنه حضور داشته و با یکدیگر متحد باشند تا در نهایت به پیروزی برسند؛ راهکاری که خیلی زود نشان داد حضور میلیونی مردم در خیابانها حتی با دستانی خالی، بسیار مؤثرتر از صدها تانک و توپ و گلوله و سرباز است.
روز قدس نیز براساس همین اصل بنیادین انقلاب، در مردادماه سال 1358 پایه ریزی شد تا مسلمانان جهان و آزاده اندیشان به صحنه آمده و بر ضد استکبار و ظلم رژیم غاصب صهیونیستی فریاد سردهند. تجربه پیروزی انقلاب ایران به مسلمانان جهان نشان داد که اگر در این راه پایداری نشان دهند سرانجام به پیروزی خواهند رسید و امروز روز قدس تبدیل به یکی از اصلی ترین نمادهای مبارزه ملت مظلوم فلسطین علیه کشور جعلی اسرائیل به شمار می رود.
در طول سالهای گذشته سران رژیم صهیونیستی با واکنشهای مختلفی به این حرکت اعتراضی مسالمت آمیز جهانی پاسخ می دادند و هربار در تلاش بودند تا مسلمانان را تحقیر نمایند. امسال نیز دولت آمریکا به عنوان حامی اصلی قوم یهود در اقدامی که برخلاف تمام تعهدات بین المللی و قطعنامه های سازمان ملل بود، اقدام به انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس اشغالی کرد و تاریخ این اقدام را عامدانه، یوم النکبه انتخاب کرد تا به خیال خام خود فلسطینی ها بیش از پیش تحقیر شوند و ترامپ بگوید که همه (دنیا) باید تسلیم من باشند.
در چنین شرایطی اما مردم فلسطین دوباره همان راهکار پیشنهادی حضرت امام را در پیش می گیرند یعنی حضور و پایداری در صحنه تا به نتیجه رسیدن نهایی. آنها با انتخاب شعار «می خواهیم به خانه بازگردیم» نشان دادند که در تصمیم خود مصمم هستند و هر جمعه پشت حصارهای دیوار حائل راهپیمایی مسالمت آمیزی را برگزار می کنند که در آن برخلاف انتفاضه های گذشته نه خبری از گلوله است و نه سنگ و تنها فریاد است و فریاد. فریادهایی که به شدت پایه های حکومت رژیم اشغالگرقدس را به لرزه انداخته و سران این رژیم کودک کش را مجبور کرده تا بار دیگر نقاب از چهره خویش بردارند و به مردم بی دفاع و بدون اسلحه شلیک کنند. در حقیقت وقتی که ترامپ با انتخاب سالروز تشکیل دولت جعلی اسرائیل برای انتقال سفارتش می خواست تا مسلمانان تحقیر شوند، هرگز تصور نمی کرد که آن روز تبدیل به روز عزت فلسطینی ها شود. در حقیقت امروز جهانیان بر خلاف گذشته که چشم بسته پیرو رژیم صهیونیستی و آمریکا درباره موضوع فلسطین بودند، آشکارا جنایتهای این رژیم را در کشتار مردم بی دفاع فلسطین به ویژه در طول راهپیمایی های بازگشت محکوم می کنند. نمونه ای از این مدعی را می توان در تظاهرات اعتراضی مردم فرانسه دراین هفته ها دید. 
در واقع نسل امروز اروپا برخلاف گذشتگان خویش به ماجرای فلسطین یکطرفه نگاه نمی کند و مردم بی دفاع را تروریست و صهیونیستها را مظلوم نمی داند بلکه برعکس خواستار جلوگیری از جنایات رژیم صهیونیستی است و این امر که خود کمتر از یک پیروزی اهمیت ندارد، حاصل برگزاری بیش از سه دهه راهپیمایی های استکبارستیزانه روز قدس است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.