تربت جام قدس آنلاین: مدیرجهاد کشاورزی تربت جام ازشروع کاربرداشت از سطح بالغ بر ۲۰ هزارهکتار محصولات زراعی پاییزه در این شهرستان خبرداد.

شروع برداشت محصولات زراعی پاییزه درشهرستان تربت جام/کاهش ۲۵ درصدی سطح زیر کشت درسالجاری

اصغرخوشخو به خبرنگار قدس آنلاین گفت: باتوجه به وضعیت بارندگی درسال زراعی ۹۷-۹۶ که به میزان ۱۰۳ میلی متر نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۳ درصد کاهش داشته ایم و ازطرفی به دلیل اجرائی شدن و نصب کنتورهای هوشمند و کاهش بارندگی درسال قبل، سطح زیرکشت محصول گندم نیز ۲۵ درصد نسبت به سال زراعی گذشته ۹۶-۹۵ کاهش داشته ایم.

مدیرجهاد کشاورزی تربت جام گفت:  رعایت تاریخ کاشت، استفاده از ارقام مناسب، تغذیه مناسب و کشت با بذرکارمکانیزه، مدیریت صحیح مزرعه با حضور کارشناسان پهنه در مزارع و همچنین پراکنش مناسب بارندگی در فروردین و اردیبهشت ماه وکاهش درجه حرارت هوا در زمان گلدهی و دانه بندی گندم درکنار مبارزه به موقع با سن و شته از جمله عواملی بودند که باعث شد عملکرد نسبتاً مطلوبی در سطح مزارع  داشته باشیم.  

وی افزود: انتظار داریم با اینکه سطح زیرکشت کم شده، ولی میزان کل تولید شهرستان نسبت به سال قبل کاهش نداشته باشد.

خوشخو تصریح کرد : درحال حاضر تعداد ۸۱ دستگاه کمباین بومی و مهاجر کار برداشت این محصول را انجام می دهند و دو مرکز خرید گندم در شهرستان نیز فعال و کار تحویل این محصول را برعهده دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.