قدس آنلاین:آیین افتتاحیه اعتکاف طلبگی رمضان سال ۹۷ با حضور بیش از ۱۰۰۰ طلبه مشهدی در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

اعتکاف طلبگی رمضان ۹۷ آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین؛ آیین افتتاحیه اعتکاف طلبگی شب گذشته در رواق کوثر حرم مطهر رضوی با حضور برادران و خواهران طلبه برگزار شد و پس از تجمع در این رواق، معتکفان از ویژه برنامه‌های مذهبی نظیر صلوات خاصه حضرت رضا(ع)، قرائت کلام الله مجید، بیان احکام اعتکاف، مداحی و روضه خوانی توسط مداحان اهل بیت(ع) و سخنرانی بهره‌مند شدند.
حجت الاسلام فرازی نیا در این مراسم به تبیین سنت حسنه اعتکاف و نکاتی در این باره پرداخت و اظهار کرد: سنت حسنه اعتکاف آن هم در دوران طلبگی یک ذخیره الهی است.
وی نخستین نکته مهم در باب اعتکاف را تذکرات اخلاقی دانست و گفت: حضرت رسول الله(ص) در همین راستا می‌فرمایند: اگر کسی در مسجدی از روی ایمان و اعتقاد معتکف شود، خداوند به همین واسطه عنایتی می‌فرماید که تمام گناهان گذشته آن بخشیده شود. بنابراین عمل اعتکاف از جایگاه و مقام بالایی نزد خداوند برخوردار است که حق تعالی این گونه پاداش عظیمی را برای آن قرار داده است.
وی به روایت دیگری از معصومین(ع) در باب اعتکاف اشاره کرد و افزود: امیرمومنان حضرت علی(ع) درباره فضایل و ثواب اعتکاف می‌فرمایند: شخصی که برای مدتی به واسطه اعتکاف از گناه دوری کند و در مسیر بندگی و حقانیت حرکت کند، اجر و مزدی که به آن عطا می‌شود همانند فردی است که تمام حسنات را به آن داده‌اند.
حجت الاسلام فرازی‌نیا اعتکاف را برای طلاب دارای خیر کثیر خواند و عنوان کرد: اعتکاف به انسان اعتبار می‌بخشد، لذا شما عزیزان در دوران طلبگی بیشتر به این اعتبار نیاز دارید تا ان‌شاءالله به واسطه همین اعتبار هم خودتان و هم خانواده‌تان مورد توجه معصومین قرار بگیرد.
بر اساس خبر  آستان نیوز، به طلاب توصیه کرد: طی این سه روزی که در مسجد گوهرشاد معتکف هستید به دنبال فرصت یابی و فرصت سازی باشید و از فرصت مناجات خوانی، انس با مفاتیح الجنان، نماز با حضور قلب، خوانش زیارات و خواندن نماز شب به صورت کامل استفاده کنید، چرا که از این گونه لحظات، دقایق و فرصت‌های طلایی به ندرت پیش می‌آید، بنابراین در اعتکاف به دنبال دُریابی و افراد اهل دل باشید تا به واسطه همین عزیزان از غفلت، جهل و اسارت نَفس نجات پیدا کنید و بر نفس خویش مسلط شوید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.