قدس آنلاین:مسئول دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی مشهد با بیان اینکه ماجرای شهدا مدافع حرم مشت محکمی بر دهان کسانی بود که می‌گفتند شهادت‌طلبی جایی ندارد، گفت: شهدای ما نشان دادند هنوز اسلام ناب زنده است و میوه می‌دهد.

شهدا نشان دادند که اسلام ناب زنده است/ امام‌شناسی، زمان‌شناسی و حسابگری شهدا درجه یک بود

 به گزارش فارس، شعرواره شهدای مدافع حرم و یادبود شهید محمد اسدی ملقب به غلام عباس، امشب با حضور خانواده‌های شهدای مدافع حرم، همرزمان شهید، سردار علی صلاحی و وحید جلیلی در حسینیه هنر برگزار شد.

وحید جلیلی مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در این مراسم اظهار کرد: نام مبارک شهدای مدافع حرم، با نام نامی حضرت زینب(س) در هم آمیخته و پدیده مدافعان حرم با علم پیام‌آور کربلا در جهان شناخته می‌شود.

وی با بیان اینکه حضرت زینب(س) کار کارستانی که کردند پیام‌رسانی کربلا بود،  بیان کرد: حالا که شهدا جان خود را فدا کردند خود این حماسه نباید گرفتار بی‌اعتنایی‌های ما شود.

مسؤول دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی مشهد با بیان اینکه خوشبختانه ما تجربه دفاع مقدس را داریم و امروز 30 سال از آن می‌گذرد، متذکر شد: تجربیات خوبی در ثبت و انتقال دفاع 8 ساله شکل گرفته است و باید از آن تجربه‌ها استفاده شود و با انگیزه و مهارت بیشتر در راستای ثبت و حفظ حماسه شهدای مدافع حرم تلاش کنیم.

جلیلی، موضوع مدافعان حرم را از چند جنبه برجسته‌تر از دیگر اقسام دفاع دانست و ادامه داد: این یک مسئله جهانی است و زمینه مطرح شدن آرمان‌های آنها در سطح جهانی وجود دارد.

وی عنوان کرد: امروز با فداکاری رزمندگان جنگ فرونشسته و سنگرهای بسیاری فتح شده است و ما باید کار جدی فرهنگی در حوزه حماسه آن‌ها را انجام دهیم.

مسؤول دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی مشهد با تأکید بر اینکه گام اول و مسؤولیت اصلی در حوزه پیام‌رسانی کار شهدا بر عهده خانواده‌های آنها است، متذکر شد: از خانواده شهدا عاجزانه درخواست می‌کنم که مانند حضرت زینب(س) بار را روی دوش خود حس کرده و پیام خون شهید خود را حفظ کنند.

جلیلی با اشاره به سکانس‌هایی از سریال پایتخت که به داعش پرداخته بود، یادآور شد: همه متوجه شدند که اگر شهدا نمی‌رفتند چه سرنوشتی در انتظار همه کشورهای منطقه بود.

وی با بیان اینکه کار فرهنگی و رسانه‌ای در این زمینه تأثیر بسیاری دارد، گفت:  باید به طور جدی در این زمینه کار انجام شود، ما در حسینیه هنر و دفتر مطالعات کار ثبت خاطرات شهدا را آغاز کردیم و تا کنون چند کتاب از ابوعلی و شهید بیضایی منتشر شده است.

مسؤول دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی مشهد افزود: در این زمینه چون با جشنواره عمار و افراد آن حوزه در ارتباط هستیم، در راستای کار تصویری و ویدیویی نیز تلاش می‌کنیم.

جلیلی با اشاره به اینکه ماجرای شهدا مدافع حرم مشت محکمی بر دهان کسانی بود که می‌گفتند شهادت‌طلبی جایی ندارد، اضافه کرد: شهدای ما نشان دادند اسلام ناب هنوز زنده است و میوه می‌دهد، کسانی که جان خود را در این مسیر فدا کردند در زمان دفاع مقدس هنوز متولد نشده بودند اما این نشان می‌دهد که این مشعل به درستی دست به دست شده و به جوان امروز رسیده است.

امام‌شناسی، زمان‌شناسی و حسابگری شهدا درجه یک بود

در ادامه این مراسم فرمانده تیپ عمار لشکر فاطمیون ضمن اشاره به رشادت‌های محمد اسدی در جبهه‌های دفاع از حرم حضرت زینب(س) اظهار کرد: این مراسم بسیار با اهمیت است چرا که خانواده شهدای مدافع حرم و روح شهدا، در این جمع حضور دارند، حضور خانواده شهدای فاطمیون این جمع را نورانی کرده است.

سردار علی صلاحی با اشاره به جایگاه رفیع شهدای مدافع حرم و شهدای دفاع مقدس، گفت: قدر این شهدا را بدانید و اگر مشکلی دارید به آنها متوسل شوید، چراکه آنها صدای ما را می‌شنوند.

وی با بیان اینکه مزد و یاد زنده نگه داشتن شهدا، کمتر از شهادت نیست، افزود: معنای این جمله آن است که از کار شهدا درس بگیریم، اگر می‌خواهیم شهید شویم اول باید همچون شهدا باشیم و آنها را الگو قرار دهیم.

فرمانده تیپ عمار لشکر فاطمیون متذکر شد: مثلث ذهن شهدا 3 ضلع دارد که یک ضلع آن اعتقاد و ایمان راسخ به خدا، قرآن، انبیا و ائمه معصومین است.

سردار صلاحی با اشاره به اینکه ضلع دوم این مثلث تربیت خانوادگی آنها است، اضافه کرد: امام‌شناسی، زمان‌شناسی و حسابگری شهدا درجه یک بود و زمانه‌ای که در آن بودند را که همچون کربلا بود، را شناختند.

وی یادآور شد: شهدای ما این موقعیت را شناختند، خط امام را از چپ و راست نگرفتند، بلکه خط ایشان را از دو لب امام و رهبری دریافت کردند و در جبهه حضور پیدا یافتند.

فرمانده تیپ عمار لشکر فاطمیون با بیان اینکه باید بدانیم این جبهه، جبهه ایران، سوریه و افغانستان نیست، عنوان کرد: این نبرد، نبرد ایدئولوژی است که مرز و جغرافیا ندارد و باید خود را برای خرمشهرهای پیش‌رو آماده کنیم.

در ادامه این مراسم سید حسن مبارز، محمد شیخ الاسلامی، برهان طبسی، محمد حریری برادر شهید حسین حریری، خواهر شهید محمد اسدی، جواد اسلامی، راضیه رجایی و جمیله سادات کراماتی به شعرخوانی در خصوص شهدای مدافع حرم پرداختند.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم با حضور وحید جلیلی، سردار علی صلاحی، مادر شهید حریری و همسر شهید توسلی از خانواده شهید محمد اسدی تقدیر به عمل آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.