همدان - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان در بخش صادرات صنایع‌دستی نیز ۳۷ درصد رشد را شاهد بودیم.

رشد ۳۷ درصدی صادرات صنایع دستی در استان همدان

به گزارش قدس آنلاین ، علی مالمیر رویداد «همدان، ۲۰۱۸» اظهار کرد: تعداد موافقت‌نامه‌های اصولی صادر شده، رشد داشته و گردشگری به امری جذاب برای سرمایه‌گذاران تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه امسال هتل‌های کتیبه، امیران ۲ و فاران در همدان افتتاح می‌شود، افزود: در بخش صادرات صنایع‌دستی نیز ۳۷ درصد رشد را شاهد بودیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان با اشاره به اینکه میزان اقامت در اقامتگاه‌ها ۳۵ درصد رشد دارد، بیان کرد: میزان بازدید از اماکن دارای بلیت فروش ۱۸ درصد رشد و در مجموع ۶۷ درصد رشد داشته است.

وی در خصوص کشورهایی که در نشست وزرای گردشگری حضور دارند، بیان کرد: تمام کشورهایی که مشکلی در ارتباط سیاسی نداشته باشیم، حضور می‌یابند اما زمان مشخص می‌کند که کدام کشورها حضور خوهند یافت.

مالمیر در خصوص برگزاری نمایشگاه‌هایی به مناسبت همدان ۲۰۱۸ بیان کرد: برای امسال نمایشگاه‌ها مختلفی پیش‌بینی شده که در صورت قطعی شدن، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی یادآور شد: در شهریورماه امسال نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی را خواهیم داشت که باید دید چند شرکت‌کننده خارجی خواهیم داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان در خصوص ثبت جهانی آثار تاریخی همدان خاطرنشان کرد: برای ثبت جهانی ما نیز دنبال این موضوع هستیم به همین منظور در سال‌های گذشته چهار گزینه را مطالعه و پرونده آنها را به تهران ارسال کردیم.

وی ادامه داد: پرونده چهار اثر غار علیصدر، هگمتانه، نوشیجان و منظر فرهنگی تاریخی ارزانفود را معرفی کردیم و منتظر شاخص‌های بررسی آنها هستیم تا بتوان در غرب کشور نیز اثر شاخصی را در ثبت جهانی داشت.

منبع فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.