بجنورد- استاندار خراسان شمالی در جشن گلریزان کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد استان گفت: دستگاه های اجرایی می توانند از محل اعتبارات فرهنگی خود برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد استان مساعدت و همکاری داشته باشند و از سازمان بازرسی و دیوان محاسبات نیز انتظار داریم برای تحقق این امر سخت گیری نکنند و از اختیارات خود بهره بگیرند.

دستگاه های اجرایی از اعتبارات فرهنگی خود برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مساعدت کنند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمد رضا صالحی اظهار داشت: کرامت شامل حال ناس است و به قشر خاصی تعلق ندارد بنابراین باید در راستای تحقق و استمرار آیه شریفه" وَ لَقَدْ کَرَّمْنا بَنِی آدَمَ" با کمک های عام از جایگاه حقیقی و حقوقی خود در حفظ کرامت انسان ها اهتمام داشته باشیم.

وی افزود: جشن گلریزان به این دلیل که نمی دانیم به چه شخصی کمک کرده ایم، موجب حفظ کرامت انسانی می شود و از جایگاه والایی برخوردار است.

وی ادامه داد: بر اساس آموزه های دینی ما تمامی ثروت، اجزای بدن، سلامتی ما از آن خداست که اجازه بهره مندی از این امکانات به ما داده شده است بنابراین نباید دیگران را از این ثروت های خدادای محروم کنیم.

صالحی در پایان ابراز امیدواری کرد: تمامی زندانیان به ویژه زندانیان جرایم غیر عمد برگشت به زندگی را تجربه کنند.

در این نشست هم چنین نایب رئیس هیئت مدیره ستاد دیه کشور اظهار داشت: درک احوال زندانیان و خانواده های آنان بسیار سخت است و به نوعی باید برای این درک در جایگاه آنان باشیم و این را بدانیم که کمک به آزادی زندانیان در گام نخست حال خود را خوب می کنیم.

علی اکبر یساقی تاکید کرد: کمک ما به زندانیان جرایم غیر عمد باید در محفل و ترازوی درست انجام بگیرد تا موجب سوء استفاده سودجویان نشود که جشن گلریزان بهترین محفل هاست.

در ادامه رئیس کل دادگستری استان هم گفت: در پایان سال ۹۶ آمار محکومان جرایم غیر عمد خراسان شمالی صفر و ۲۴۷ زندانی آزاد شدند که بیشترین آمار نسبت به سنوات گذشته بوده است و در حال حاضر ۱۲۵ زندانی جرایم غیر عمد در استان وجود دارد که برای آزادی این افراد مبلغی بالغ بر ۵ میلیارد تومان نیاز است.

حجت الاسلام جعفری افزود: در جشن گلریزان سال گذشته ۶ زندانی جرایم غیر عمد آزاد شدند و امسال در این جشن دستور آزادی ۱۵ نفر صادر شده است و اعلام می کنم در حال حاضر هیچ محکوم زن به دلیل جرایم غیر عمد در زندان های استان وجود ندارد.

در این مراسم ستاد دیه کشور مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان و استانداری خراسان شمالی مبلغ ۴۰ میلیون تومان به جشن گلریزان استان کمک کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.