قدس انلاین : مشاور وزیر و دبیر ستاد خیرین وزارت علوم با بیان اینکه میزان بدهی دانشگاه‌ها به پیمانکاران نیز حدود چهار هزار میلیارد ریال است، گفت: حدود 2 هزار طرح عمرانی با پیشرفت فیزیکی بیش از 70 درصد در دانشگاه‌های کشور داریم که برای تکمیل آنها حدود 10 هزار میلیارد ریال مورد نیاز است.

 کلنگ فاز یک کتابخانه دانشگاه نیشابور به زمین زده شد
کلنگ کتابخانه مرکزی نیشابور شب گذشته با حضور مشاور وزیر علوم و دبیر ستاد خیرین وزارت علوم، فرماندار نیشابور، شهردار این شهر و جمعی از مسئولان و خیرین نیشابور در محل دانشگاه نیشابور به زمین خورد.

مشاور وزیر علوم و دبیر ستاد خیرین وزارت علوم در این مراسم گفت: در حال حاضر 2 میلیون و صد هزار مترمربع در کشور در بعد آموزشی، فرهنگی، دانشجویی و ورزشی ساخت‌وساز داریم که از این مقدار خوشبختانه در گذشته 30 درصد بیشتر در بخش مردمی و غیردولتی نبود، اما در حال حاضر 950 هزار مترمربع خارج از بودجه‌های دولتی است، که معادل حدود 45 درصد است.

حسین عسکریان ابیانه ادامه داد: با خیزی که در کشور برداشته شده، امیدواریم این نسبت برعکس شود، دولت هم همگام با این حرکت خیرین و بخش خصوصی وارد شده است و از چند سال قبل ردیفی برای آن قرار داده است و مقرر شده است که هر مقدار بخش خصوصی و خیرین در بخش‌های مختلف کمک کنند، وزارت معادل همان اعتبار تخصیص می‌دهد.

وی افزود: در چند سال اخیر تخصیص اعتبارات دچار مشکل شده است اما به تدریج سطح آن در حال افزایش است.

عسکریان ابیانه تصریح کرد: در حال حاضر در کشور حدود 350 خیّر داریم که در شهرستان‌های مختلف بنیادهایشان را به ثبت رسانده‌اند و ما در وزارتخانه به عنوان ستاد وظیفه رشد این بنیادها را داریم. 

وی بیان کرد: حدود 2 هزار طرح عمرانی با پیشرفت فیزیکی بیش از 70 درصد در دانشگاه‌های کشور داریم که برای تکمیل آنها حدود 10 هزار میلیارد ریال مورد نیاز است، میزان بدهی دانشگاه‌ها به پیمانکاران نیز حدود چهار هزار میلیارد ریال است.

نیشابور دانشگاهی در حد و اندازه تاریخ این شهر نیاز دارد

در ادامه مراسم رئیس دانشگاه نیشابور اظهار کرد:خوشبختانه توجه خیرین به دانشگاه جلب شده است و کلنگ فاز یک کتابخانه دانشگاه نیشابور به متراژ 6 هزار متر که شاید کتابخانه مرکزی نیشابور در آینده نزدیک باشد، به زمین خورد.

حسن صادقی سمرجانی با بیان اینکه کتابخانه قلب و مغز دانشگاه است، افزود: با شروع این پروژه مشاور وزیر علوم هم قول‌های خوبی دادند.

وی با بیان اینکه در جهان اسلام در قرن سوم و چهارم از مجموع 32 مدرسه‌ای که وجود داشت، 28 مدرسه آن در نیشابور بود، تصریح کرد: اولین دانشگاه دولتی در دنیای اسلام در نیشابور بنا شد که به نظامیه نیشابور معروف است، دانشگاه نیشابور الگوی دانشگاه‌های جهان بود که متاسفانه بعدا به این ظرفیت نیشابور توجه کافی نشد.

 رئیس دانشگاه نیشابور ادامه داد: نیشابور دانشگاهی نیاز دارد که در حد و اندازه تاریخ این شهر باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.