قدس انلاین : مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: هیچ محدودیتی برای پرداخت تسهیلات به حوزه کشاورزی، صنعت و گردشگری و غیره وجود ندارد و بانک‌ها باید در چارچوب قانون اشتغال روستایی وثایق را بپذیرند.

پرداخت تسهیلات به حوزه صنعت، کشاورزی و گردشگری درخراسان رضوی
علی رسولیان در سومین جلسه کارگروه اشتغال استان و توسعه اشتغال روستایی که با حضور فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد، تصریح کرد: استان از نظر میزان پرداخت تسهیلات توسعه اشتغال روستایی با 75 طرح رتبه دهم را در کشور دارا بوده است.

وی افزود : تا کنون برای این تعداد طرح 90 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده که براساس دستور رئیس جمهور باید سهم تعیین شده از محل این عتبارات تا پایان تیر ماه جذب شود.

مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی، عنوان کرد : در مجموع در سطح استان 4 هزار و 30 طرح اشتغال‌زایی با مبلغ 894 میلیارد تومان معرفی شده است که تاکنون فقط 75 طرح مصوب و 90 میلیارد ریال تسهیلات اعطا شده است.

رسولیان خاطرنشان کرد: در حال حاضر 5.4 درصد طرح‌ها کشور در حوزه خدمات است در حالی که در استان این رقم  4 درصد بوده، ضمن آنکه سهم صنعت در این طرح‌ها در کشور 22.5 درصد و در خراسان رضوی این میزان  7.8 درصد بوده که خود بیانگر ضرورت توجه ویژه به این دو بخش است .

 وی افزود :  باید تلاش شود تا پایان تیرماه در یک روند منطقی این اعتبارات وتسهیلات جذب شود و با توجه به اینکه سقف اعطای تسهیلات برای شعب بانک‌های استان 60 میلیارد ریال تعیین شده می‌تواند تا حدی روند اعطای تسهیلات را تسریع کند.

مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی اضافه کرد : همچنین هیچ محدودیتی برای پرداخت تسهیلات به حوزه کشاورزی، صنعت و گردشگری و غیره وجود ندارد و بانک‌ها باید در چارچوب قانون اشتغال روستایی وثایق را بپذیرند.

رسولیان در خصوص لزوم توجه به طرح‌های اشتغال روستایی گفت: دستگاه‌های اجرایی نباید طرح‌ها را به راحتی بازگردانند بلکه آن‌ها را از ابعاد مختلف بررسی و تا حد ممکن اصلاحان را با همکاری متقاضی انجام داده و  در این راستا وجود یک واسطه بین بانک و متقاضی می‌تواند کمک موثری باشد.

ابراهیم میرزایی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی بیان کرد: در فرصت باقیمانده از مهلت تعیینی برای جذب بخش اول تسهیلات توسعه اشتغال روستایی با توجه به محدودیت زمانی نیازمند سرعت و در عین حال دقت عمل در بررسی طرح‌ها و اعطای تسهیلات هستیم .

وی افزود: برای تسریع در تصویب طرح ها باید در زمینه آموزش در سطح شهرستان‌ها اقدام موثرتری صورت گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی، عنوان کرد : همچنین در این راستا طرح‌های بزرگ و مهمی اقتصادی در حوزه‌های مختلف هم در سطح شهرستان‌ها و متناسب با ظرفیت‌های مناطق روستایی و محروم مورد توجه قرار گیرد که خود می‌تواند در جذب این منابع کمک موثری باشد.

 میرزایی با بیان اینکه جذب 90 میلیارد ریالی از سه هزار و 50 میلیارد ریال سهم ابلاغی اولیه به استان قابل قبول نیست، تاکید کرد: همچنین باید بر افزایش معرفی و تصویب طرح‌های مربوط به حوزه خدمات و صنعت هم تاکید کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.