قدس انلاین : دبیر شورای راهبردی مدیریت سبز دانشگاه فردوسی مشهد گفت: در راستای کاهش آلاینده‌های هوا به صورت جدی پیگیر جایگزینی خودروهای برقی یا پاک با خودروهای دیزلی و خودروهایی که در حال حاضر در سطح این دانشگاه تردد می‌کنند، هستیم.

ورود «خودروهای پاک» به دانشگاه فردوسی/ پیگیر طراحی دوچرخه‌ ویژه دختران دانشجو هستیم
دکتر عادل سپهر در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا- منطقه خراسان، با اشاره به آلودگی هوای مشد و افزایش آلاینده‌ها، افزود: یکی از اقدامات ما به منظور کاهش آلاینده‌ها، کاهش تردد خودروها در پردیس دانشگاه فردوسی است، اما این لزوما به معنی بستن درب‌های ورودی نیست. ما باید بتوانیم زیرساخت‌هایی را فراهم کنیم تا خودروهای پاک یا خودروهایی که همسو با ساختارهای محیط‌زیست هستند مانند خودروهای برقی یا خودروهایی که با سیستم الکترونیکی کار می‌کنند، جایگزین خودروهای حاضر شوند که طی یک و دو ماه گذشته به صورت جدی پیگیر اجرای آن هستیم.
وی ادامه داد: در این راستا از چندین مرکز که خودرو های برقی دارند، بازدید کرده‌ایم همچنین با دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد که مجری طرح‌های خودروهای برقی است، نیز رایزنی کرده‌ایم تا بتوانیم زیرساخت‌های لازم را ایجاد کنیم تا اولا خودروهای پاک، جایگزین خودروهای دیزلی و خودروهایی که در حال حاضر در دانشگاه وجود دارند، شود و همچنین بتوانیم با مدیریت بر روی درب‌های پردیس، کاهش ترافیک داشته باشیم که این امر می‌تواند منجر به کاهش بار معلق موجود در هوا و آلاینده ها شود.
راه‌اندازی 3 ایستگاه از طرح دوچرخه‌های اشتراکی در تابستان جاری
دبیر شورای راهبردی مدیریت سبز دانشگاه فردوسی مشهد با بیان اینکه برای طرح دوچرخه‌های اشتراکی در دانشگاه فردوسی حدود 10 ایستگاه پیش‌بینی کرده‌ایم، عنوان کرد: 3 ایستگاه دوچرخه تقریبا آماده‌ی بهره‌برداری است و اقدامات مرتبط با سیستم‌های اینترنت و پشتیبانی مخابراتی آن را انجام گرفته تا دانشجویان بتوانند با کارت دانشجویی به صورت اینترنتی شناسایی شوند و تمام امور به صورت اتوماسیون انجام گیرد.
سپهر ادامه داد: در حال حاضر این طرح برای خواهران اجرا نخواهد شد، اما ما سعی خود را جهت تحقق آن انجام خواهیم داد که در این راستا به طور جد به دنبال طراحی دوچرخه‌هایی ویژه استفاده خواهران در محیط پردیس هستیم.
وی تاکید کرد: در مدیریت سبز جدید دانشگاه فردوسی مشهد برنامه ریزی شده تا بتوانیم باقی ایستگاه‌ها را تا آخر سال به بهره‌‌برداری برسانیم. همچنین ایستگاه‌های قارچی را نیز برای دوچرخه سواری شخصی راه‌اندازی کرده‌ایم تا افراد بتوانند برای پارک دوچرخه‌ی خود از آن استفاده کنند .
عضو هیات علمی دانشکده منابع طبیعی و محیط زیست دانشگاه فردوسی مشهد یادآور شد: در زمینه دانشگاه سبز ، دانشگاه فردوسی رتبه دوم در کشور و جایگاه مطلوبی در رنکینگ جهانی دارا است و ما قصد داریم در این زمینه گام‌های بسیار بهتری برداریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.