گرمسار - فرماندار گرمسار بابیان اینکه دولت به دنبال ایجاد فرصت‌های شغلی به‌منظور افزایش اشتغال در جامعه است، گفت: بهترین راهکار برای ایجاد اشتغال پایدار در گرمسار مهارت‌آموزی محسوب می‌شود.

بهترین راهکار برای ایجاد اشتغال پایدار در گرمسار مهارت‌آموزی است

به گزارش قدس آنلاین، داریوش طاهری ظهر یک‌شنبه در جلسه‌ای به‌منظور بررسی مشکلات و رفع موانع خدمات رسانی مرکز فنی و حرفه‌ای گرمسار در دیدار با مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان سمنان به میزبانی دفتر خود بابیان اینکه بهترین راهکار برای ایجاد اشتغال پایدار مهارت‌آموزی است، ابراز داشت: معضل بیکاری یکی از مهم‌ترین مشکلات جامعه امروزی محسوب می‌شود اما مهارت‌آموزی و شرکت در دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای تنها راهگشای حل این مشکل خواهد بود.

وی بابیان اینکه وظیفه دولت ایجاد شغل نیست بلکه ایجاد فرصت‌های شغلی است، افزود: دولت با ایجاد بسترهای لازم زمینه فراگیری مهارت‌های اولیه و پایه‌ای را برای ورود به بازار کار و بهره‌گیری جوانان درزمینهٔ اشتغال و کمک به اقتصاد خانواده و جامعه را فراهم کرده است.

فرماندار گرمسار بابیان اینکه نیروی انسانی توانمند یکی از شاخصه‌های اقتصاد مقاومتی به شمار می‌رود که می‌تواند منجر به کمک برای ارائه خدمات بهتر در جامعه می‌شود، ابراز داشت: آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای در توانمندسازی نیروی انسانی مؤثر است.

طاهری در ادامه تصریح کرد: امروز بیشترین آمار بیکاران را افراد فاقد مهارت تشکیل می‌دهند که می‌توان با برنامه‌ریزی مناسب جامعه را به سمت مهارت‌آموزی و ایجاد اشتغال پایدار سوق دهیم.

وی افزود: امروز دیگر با تفکر پشت‌میزنشینی نمی‌توان به شکوفایی اقتصادی دست‌یافت بلکه باید به دنبال ارائه راهکارهای مناسبی در حوزه اشتغال بود که با توجه به شعار سال کسب آموزش‌های مهارتی می‌تواند ما را از بن‌بست بیکاری خارج و زمینه اشتغال را در جامعه فراهم کند.

منبع: مهر 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.