۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۱
کد خبر: 604801

قدس انلاین : مدیرکل راه آهن خراسان گفت: 400 واگن باری روسی از بهمن پارسال تاکنون از طریق مرز ریلی سرخس وارد کشور شده است.

400 واگن روسی از مرز سرخس وارد کشور شد

محمدهادی ضیایی مهر، یکشنبه  با بیان اینکه این واگن ها توسط بخش خصوصی از یک شرکت روسی خریداری شده، افزود: بوژی های این واگنها عریض و برای سیر در شبکه ریلی کشورهای مشترک المنافع یا سی آی اس ساخته شده، که در بدو ورود به کشور عملیات هماهنگ سازی آن با ریل داخلی، توسط عوامل فنی راه آهن خراسان در ایستگاه سرخس انجام شده است.

وی گفت: راه آهن خراسان با تبدیل بوژی های عریض به نرمال و استفاده از محورهای جدید در این واگنها، به ازای هر واگن معادل 360 فرانک سوئیس و در مجموع بیش از 6میلیارد ریال کسب درآمد کرده است.
مدیرکل راه آهن خراسان خاطرنشان کرد: واگن های روسی از نوع لبه بلند است که هم اکنون حدود 200 دستگاه آن در حال تردد در شبکه ریلی کشور است و 200 دستگاه دیگر مراحل ادارای و گمرکی ورود به کشور را می گذراند.
وی تاکید کرد: این واگن ها توسط تولید کننده روسی به صورت فاینانس تولید شده است، ضمانت بازپرداخت هزینه این نوع خریدها معمولا توسط یک بانک انجام می شود اما برای نخستین بار پرداخت اقساط بخش خصوصی توسط راه آهن جمهوری اسلامی ایران ضمانت شده است.
اکنون در ایستگاه راه آهن سرخس، به عنوان مرکز اصلی تغییر بوژی در ایران، پنج هزار دستگاه بوژی نرمال به عنوان تنخواه وجود دارد که 2.5 برابر سایت تعویض بوژی راه آهن ترکمنستان است که به محض ورود واگن های ناهمگن خارجی، در عملیات تعویض بوژی مورد استفاده قرار می گیرد.
پارسال 33 هزار و 85 واگن از کشورهای آسیای مرکزی حدود 2 میلیون تن کالای ترانزیتی، صادراتی و وارداتی را از طریق پایانه مرزی سرخس جا به جا کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.