شهرکرد-مدیر کل تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت:در سال ۹۶ بیش از ۲۸ میلیارد تومان به بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ نفر از مقرری بگیران بیمه بیکاری که به علت های غیر ارادی بیکار شده اند پرداخت شد.

۲۸ میلیارد تومان به مقرری بگیران بیمه بیکاری پرداخت شد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی استان غلامرضا محمدی با اعلام این خبر گفت: چشم داشت به صندوق بیمه بیکاری بجای تمرکز بر تولید و اشتغال، از سوی برخی از  کارفرمایان، اقتصاد استان را به سمت نابودی سوق می دهد.

وی شرط لازم جهت پرداخت بیمه بیکاری را غیر ارادی بودن بیکاری دانست و گفت: بیمه شدگان کلیه کارگاههای مشمول قانون کار و کشاورزی طبق شرایطی که در آیین نامه  قانون بیمه بیکاری به آن اشاره شده است می توانند از مزایای بیمه بیکاری بهره مند شوند.

محمدی افزود:چنانچه بیمه شده‌ای به‌علت تغییرات ساختار اقتصادی کارگاه مربوطه و به‌ تشخیص وزارتخانه ذی ‌ربط و تأیید شورای ‌عالی کار، بیکار موقت شناخته شود و همچنین کلیه بیمه شدگانی که به صورت غیرارادی و  به‌ علت مشکلات اقتصادی کارگاه و حوادث غیرمترقبه مانند سیل، زلزله، جنگ ، آتش‌سوزی و ... بیکار شوند، می‌توانند از مقررات این قانون استفاده نمایند.

مدیر کل تأمین اجتماعی استان گفت:طبق بند یک ماده ۲ قانون تأمین اجتماعی  بیمه شده شخصی است که رأساً مشمول مقررات تأمین اجتماعی بوده و با پرداخت مبالغی به عنوان حق بیمه، حق استفاده از مزایای مقرر در این قانون را دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.