زاهدان- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: دستگاههای دولتی به منظور حمایت از تولیدات داخلی موظف به خرید کالاهای ایرانی هستند تا صنعت و اقتصاد کشور پویا شود.

دستگاههای دولتی موظف به خرید کالای ایرانی هستند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان ، سید دانیال محبی در شورای اداری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: باید بر روی کار کارپردازان خرید دستگاههای دولتی این استان نظارت بیشتری به منظور خرید کالای ایرانی انجام شود. وی ادامه داد: برخی از کارپردازان با وجود اعلام خرید کالای ایرانی کالای خارجی خریداری می کنند که باید بر این موارد نظارت کافی شود. وی تصریح کرد: دستگاههای اجرایی و دولتی سیستان و بلوچستان تا جایی که امکان دارد باید از تولیدات داخلی استفاده کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اگر در گذشته دستگاههای دولتی از کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر خرید خودشان را انجام می دادند شاید امروز این کارخانه پویا و فعال بود.

محبی اظهار داشت: حمایت از تولیدات داخلی و خرید کالای ایرانی علاوه بر پویایی اقتصاد کشور باعث اشتغالزایی هزاران جوان جویای کار می شود.

وی بیان کرد: نباید از دولت انتظار اشتغالزایی را داشت زیرا دولت تنها بستر سازی می کند و باید بخش خصوصی در این زمینه فعال شود. وی افزود: امروز اقتصادی در دنیا پویاست که بخش خصوصی در آن سهیم باشد و از توان این بخش استفاده کند.

وی ادامه داد: دستگاههای دولتی باید مشوق های لازم برای حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی در سیستان و بلوچستان را فراهم کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: طرح هایی به عنوان پایلوت در این استان انجام شود تا سرمایه گذاران بخش خصوصی رقبت سرمایه گذاری را پیدا کنند. محبی با تقدیر از حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس اظهار داشت: این روز نقطه اتصالی شده تا مسلمانان برای مبارزه با استکبار جهانی یکی شوند. وی بیان کرد: مسلمانان جهان به روز جهانی قدس اعتقاد عملی و قلبی دارند.

وی تصریح کرد: هر جا که ظلم و بی عدالتی است باید پایداری و مقاومت باشد.

فرماندار هیرمند در شمال سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: این شهرستان از لحاظ آبی در شرایط بسیار سختی به سر می برد.

محمد علی پیری اظهار داشت: آب مورد نیاز شهرها و روستاهای هیرمند و شهر زرنج ولایت نیمروز افغانستان تنها از طریق یک خط لوله تامین می شود که این خط جوابگوی مردم این شهرستان نیست.

وی افزود: خط دوم انتقال آب از زهک به شهرستان هیرمند که از سال ۱۳۹۴ آغاز شده نیمه تمام رها شده است. وی ادامه داد: تنها ۴۰ کیلومتر از این خط اجرا شده آن هم در چند نقطه قطع است و به طور کامل تکمیل نیست.

وی تصریح کرد: اداره منابع طبیعی و معارضان شخصی(افرادی که خط لوله انتقال آب از درون زمین های کشاورزی آنان می گذرد) در شهرستان زهک از اجرای این خط جلوگیری می کنند.

پیری اظهار داشت: آب شهرستان هیرمند وابسته به آورد رودخانه هیرمند است که امسال از این رودخانه هیچ آوردی به این شهرستان نداشتیم.

فرماندار هیرمند گفت: افرادی در شهر دوستمحمد این شهرستان از اجرای خط دوم انتقال آب جلوگیری کردند که توانستیم رضایت آنان را برای عبور این خط لوله از زمین های کشاورزی شان جلب کنیم.

وی بیان کرد: روستاهای همجوار هیرمند واقع در شهرستان های زابل و زهک از آب آشامیدنی بهره مند هستند اما روستاهای این شهرستان با مشکل بی آبی دست و پنجه نرم می کنند.

وی گفت: مخزن پنج هزار متر مکعبی در شهر دوستمحمد هیرمند با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی رها شده و باید هر چه سریعتر تکمیل شود.

فرماندار هیرمند گفت: آب هزار حلقه چاه در این شهرستان به دلیل قطع آورد رودخانه هیرمند خشک و یا شور شده است.

پیری اظهار داشت: علاوه بر مردم ، دام و طیور در هیرمند نیز وابسته به تنها خط انتقال آب از چاه نیمه هستند و نیاز است تا خط انتقال دوم هر چه سریعتر تکمیل شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: ۲۰ درصد مصرف برق در تابستان توسط دستگاههای دولتی این استان انجام می شود.

غلامعلی رخشانی مهر اظهار داشت: زمان پیک مصرف برق در سیستان و بلوچستان از ساعت ۱۳ تا ۱۵ است که بیشترین برق در این زمان مصرف می شود.

وی بیان کرد: مردم تنها پنج درصد رشد مصرف در تابستان دارند اما دستگاههای دولتی ۱۷.۴ مصرف برق آنها در این مدت افزایش یافته است.

وی گفت: دستگاههای دولتی بر اساس تصویب هیات وزیران باید موظف شوند ۱۰ درصد میزان برق مصرفی آنها نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کند. وی افزود: پیشنهاد می شود دستگاههایی که میزان برق مصرفی آنها زیاد است به وزارتخانه مربوطه معرفی شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق سیستان و بلوچستان گفت: دستگاههای دولتی باید صرفه جویی در مصرف برق را در دستور کار خودشان قرار دهند تا شاهد قطعی برق در این استان نباشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.