ساری- مدیرعامل آب و فاضلاب شهری مازندران از فرسودکی ۱۷۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در مازندران خبر داد.

فرسودگی ۱۷۰۰ کیلومتر شبکه آب در مازندران / عقب ماندگی مازندران در طرح های فاضلاب

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، ذبیح الله ذاکری بعدازظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی اظهار کرد: برای بازسازی شبکه های فرسوده، ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی با اشاره به اینکه میزان هدررفت فیزیکی آب در مازندران ۱۶ درصد و برابر با میانگین کشور است، اضافه کرد: در برنامه ششم توسعه این رقم باید به ۶ درصد برسد.

مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران گفت: بر اساس برنامه، به سمت آبرسانی از طریق آب های سطحی می رویم و در حال حاضر بخش اعظم آب شرب مشترکین شهرهایی ساری، بابل و رامسر از طریق سدها تامین می شود.

آب های زیرزمینی شور می شود

ذاکری با اعلام اینکه آب های زیرزمین به سمت شوری می رود، یادآور شد: اسفندماه گذشته و با صرف ۵ میلیارد تومان اعتبار، آب شیرین کن شهر گلوگاه به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه هزینه های تولید و تامین آب بالاست، تاکید کرد: مردم باید دست به دست هم دهند تا با مدیریت مصرف، کمبود آب مرتفع شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران با اشاره به اینکه میزان برخورداری مردم استان از فاضلاب شهری، ۱۳ درصد است، اضافه کرد: میانگین کشور در زمینه برخورداری از طرح های فاضلاب ۴۳ درصد است که در این زمینه عقب ماندگی داریم.

۵ شهر از سیستم فاضلاب برخوردار می شوند

ذاکری خاطرنشان کرد: با پیگیری های صورت گرفته، ۲۸۰ میلیون یورو تسهیلات بانک توسعه اسلامی برای اجرای طرح های فاضلاب در شهرهای قائم شهر، آمل، محمودآباد، رامسر و تنکابن درنظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: با اجرای طرح های فاضلاب در این شهرها، میزان جمعیت برخوردار از طرح های فاضلاب به ۲۵ درصد می رسد.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری مازندران با اشاره به اینکه از ۱۳۵ میلیارد تومان اعتبار سال گذشته تنها ۵۵درصد تخصیص یافت از بدهی ۴۰ میلیارد تومانی شرکت به پیمانکاران خبر داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.