بجنورد- نشست شورای اداری استان خراسان شمالی با محوریت تکریم و معارفه معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، صبح دوشنبه درحالی برگزار شد که مهندس صالحی علاوه بر تاکید به افزایش نقش آفرینی زنان، جوانان و اقوام در حوزه عمرانی، تقویت مدیریت های محلی، کمک به توسعه متوازن شهرستان ها، نظارت بر عملکرد شهرداری ها و حفاظت از منابع آب و خاک، معاون جدید هماهنگی امور عمرانی و ۲ مدیرکل ستادی استانداری را معرفی کرد.

فعالیت های اولویت دار حوزه عمرانی استمرار یابد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدرضا صالحی در جلسه شورای اداری استان که با معرفی رضا رجب زاده به عنوان معاون جدید هماهنگی امور عمرانی استاندار همراه بود، اظهار داشت: پیگیری پروژه های راه آهن جوین- اسفراین – بجنورد و شیروان و گرگان، بجنورد، مشهد، پیگیری و نظارت بر جاده میامی به اسفراین با لحاظ منافع مردم شهرستان های گرمه و جاجرم ،نظارت بر پیگیری مقاوم سازی منازل روستایی، تسریع در ساخت اتاقک های دیجیتال در روستاها برای تکمیل پوشش صداوسیما، راه اندازی اردوگاه دانش آموزی و پیگیری احداث فاز یک درمانگاه ناباروری نیز باید در دستور کار معاون جدید هماهنگی امور عمرانی به عنوان اولویت ها قرار گیرد.

وی ادامه داد: تسهیل فعالیت و تقویت نقش سازمان های مردم نهاد و شناسایی امور اجرایی قابل واگذاری به این سازمان ها، کمک به توسعه متوازن به خصوص در مناطق محروم و مرزی، نظارت بر عملکرد شهرداری ها و دستگاه های اجرایی حوزه عمرانی، توجه به حوزه مدیریت مصرف آب و افزایش بهره وری آب و رسیدن به بهره وری ۶۰ درصدی در مصرف آب کشاورزی تا سال ۱۴۰۰، تعادل بخشی به سفره های آب زیرزمینی و جلوگیری از برداشت های غیر مجاز نیز باید در اولویت های کاری حوزه امور عمرانی استانداری قرار گیرد.

صالحی خاطرنشان کرد: گسترش زنجیره ارزش در بخش کشاورزی، تقویت کشت گلخانه ای، به حداقل رساندن رشد مصرف انرژی و مصرف کود و سموم در بخش کشاورزی، توسعه طرح های یکپارچه سازی اراضی با استفاده از سامانه های نوین آبیاری، حفاظت از جنگل ها و مراتع، جلوگیری از فرسایش خاک و بیابان زایی نیز باید جزو موارد استمرار فعالیت ها در حوزه عمرانی تلقی شود.

استاندار خراسان شمالی درباره پروژه راه آهن مشهد-بجنورد-گرگان تصریح کرد:  ۱۵درصد سهم دولت، هم از طریق آستان قدس رضوی و هم برابر قانون بودجه سال ۹۷ از طریق صندوق توسعه ملی قابل وصول است. صالحی در ارتباط با تکمیل جاده بجنورد به جنگل گلستان نیز اظهار داشت:هر چند که باید نظارت و پیگیری های مستمری انجام شود اما تاکنون ۶۰ میلیارد تومان به پیمانکاران این پروژه به دلیل سرعت در کار بدهکار هستیم و این در حالیست که نمایندگان مجلس شورای اسلامی تنها ۵۱ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه مصوب کرده اند اما به رغم همین کمبود اعتبار باید باز هم کار را ادامه داد.

پیگیری امور باقیمانده از بازسازی واحدهای زلزله زده استان، مسائل آب و فاضلاب شهری و روستایی و دفع پسماندها، نظارت بر اجرای طرح های بازآفرینی شهری و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، مقاوم سازی واحدهای روستایی و مسکن مهر، پیگیری طرح مسکن اجتماعی، راه اندازی پاویون تشریفات فرودگاه بجنورد از دیگر انتظارات استاندار از معاون جدید هماهنگی امور عمرانی بود.

رئیس شورای اداری استان در بخش دیگر سخنان خود اشاره ای به انواع اختلاس در محیط کار داشت و بیان کرد: دو نوع اختلاس در مال و وقت داریم که به اختلاس در زمان و وقت توجه کافی نمی شود و این در حالیست که وقتی مسئولیتی را می پذیریم، باید از بام تا بام کار کرد و نباید وقفه ای در فعالیت ها ایجاد شود و اگر این زمان را با غفلت ازدست دهیم، اختلاس در زمان شده که به هیچ عنوان هم قابل جبران نخواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بجنورد نیز در این جلسه اظهار داشت: ارزش هایی که در این جامعه تبلور پیدا کرده، دشمنان می خواهند به طرق مختلف موجب ازبین رفتن آن شوند.

حجت الاسلام یعقوبی خاطرنشان کرد: بنا بر تعبیر پیامبر اسلام(ص) جوانان و زنان دو طایفه آسیب پذیر جامعه هستند و لذا دشمنان همیشه بیشترین تمرکز خود را در حوزه تهاجم فرهنگی بر روی این دو قشر دارند که باید بر روی مسائلی همچون پایبندی به ارزش های جامعه، امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد.

معاون جدید هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی نیز گفت: آن چه که پیش روی ماست، تدوین برنامه راهبردی است و به رغم کمبود اعتبارات آن چه تاکنون به دست آمده، در سایه تلاش و پشتکار تمام مدیران دستگاه های اجرایی و هدایت های استاندار بوده است.

رضا رجب زاده تصریح کرد: در سایه انسجام، همدلی و تعامل با مسئولان و نمایندگان استان باید زمینه ساز توسعه بیش از پیش استان فراهم شود. وی با قدردانی از رویکرد استاندار خراسان شمالی در جوانگرایی و واگذاری مسئولیت ها به جوانان اضافه کرد: آموخته ام آخرین مشکل در اجرای پروژه ها، مشکل و تنگنای مالی است که با کار میدانی و همدلی و انسجام می توان بر خیلی از آن ها فائق آمد.

محمدحسین علی نیا معاون پیشین امور عمرانی استاندار نیز با اشاره به دوران مسئولیت ۵۴ ماهه خود در این سمت، به وجود انبوه پروژه های ناتمام به جا مانده پیش از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: طی این مدت ۶۳۰۰ پروژه با ۳۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده در استان تکمیل و بهره برداری شد و بسیاری از شاخص های عمرانی و توسعه ای در روستاها و شهرهای استان به میزان قابل توجهی ارتقا یافت.

در این آیین از تلاش های علی نیا معاون سابق هماهنگی امور عمرانی، قدردانی و رضا رجب زاده به عنوان معاون جدید استاندار معرفی شد. وی متولد سال ۱۳۵۹ و کارشناس ارشد معماری از دانشگاه تهران است و شهردار برخی نواحی تهران و نیز معاونت فنی و عمرانی ۲ منطقه شهرداری پایتخت را در پیشینه کاری خود دارد.

در این نشست هم چنین بهمن شیردل به عنوان مدیرکل حوزه استاندار و حجت الله خانزاده نیز به عنوان مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری معرفی شدند. شیردل نیز سابقه فرمانداری در شهرستان های شیروان و فریمان و خانزاده هم سابقه فرمانداری در خراسان جنوبی را در کارنامه دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.