بجنورد- استاندار خراسان شمالی در نشست کمیسیون ایمنی راه های استان گفت: تکمیل بزرگراه بجنورد به جنگل گلستان در غرب خراسان شمالی یکی از مصوبات دولت تدبیر و امید بوده و پیگیری آن تا تکمیل و بهره برداری کامل، از اولویت های عمرانی استان است.

تکمیل پروژه محور بجنورد به جنگل گلستان اولویت باشد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدرضا صالحی در این نشست اظهار داشت: برای تعریض شانه راه و احداث پارکینگ و یا ایجاد دوربرگردان در مسیر چمن بید به جنگل گلستان، سازمان حفاظت محیط زیست کشور اعلام آمادگی کرده است بنابراین برای تسریع در روند انجام این اقدامات باید در گام نخست انتظارات مکتوب و در مسیر قانونی به مرکز ارسال شود و نقطه یابی و آماده سازی نقشه در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: به هر میزان که از محور ارتباطی چهار بانده بجنورد به جنگل گلستان آماده بهره برداری است، با حل نواقص احتمالی باید هر چه سریعتر به زیر بار ترافیک برود و در مسیر بجنورد به اسفراین نیز مشکلات مرتبط با محورهای آماده بهره برداری با همکاری مسئولان محلی برطرف شود.

وی ادامه داد: با توجه به آمار پلیس راه و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ آمار تلفات ناشی از تصادفات افزایش داشته که موتورسواران سهم قابل توجهی در این تصادفات و تلفات ناشی از آن داشته اند.

استاندار مطرح کرد: ایفای نقش فرهنگ سازی صدا و سیمای استان در کاهش تصادفات، به روزرسانی خدمات اورژانس، حضور پلیس راه در نقاط پر تصادف و اعمال قانون، ارائه راهکارهای کاهش تصادفات طی سال به ویژه در ماه های تیر، شهریور و اسفند به دلیل سفرهای نوروزی و تابستانه و افزایش تردد، تعیین مشاور تخصصی برای تحلیل علل تصادفات و افزایش هماهنگی بین دستگاهی با هدف کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن باید مورد توجه باشد.

صالحی در پایان تاکید کرد: کاهش تصادفات جاده ای و تلفات ناشی از آن نیازمند همکاری و دلسوزی آحاد جامعه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.