بجنورد- شهردار بجنورد گفت: آمادگی داریم تا راهبری پایانه مسافربری مرکز استان خراسان شمالی را به انجمن دفاتر پایانه واگذار کنیم.

شهرداری بجنورد راهبری پایانه مسافری را واگذار می کند

به گزارش قدس آنلاین، روح الله براتیان در نشست مشترک با مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی اظهار داشت: امید است با واگذاری راهبری پایانه به خود انجمن صنفی دفاتر مسافرتی، مشارکتی خوب از دو طرف رقم بخورد و شهروندان از آن منتفع باشند و مدیران دفاتر مسافرتی و شهرداری نیز به منافع خود برسند.

وی افزود: شهرداری با رویکرد حل مشکلات ومدیریت پایانه مسافربری، باید صرفه اقتصادی مدیران دفاتر و انجمن های مردم نهاد مد نظر باشد.

براتیان با اشاره به اینکه ایجاد پایانه جدید مسافربری در پنج هکتار زمین در دستور کار است گفت: اجرای این طرح نیازمند توافق املاک آن منطقه است که البته این امر پروسه طولانی است.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط موجود، پایانه مسافربری بجنورد باید برای خدمات دهی تا چهار سال آینده حفظ شود.

براتیان با بیان اینکه پارک سوارهای مرکز استان در شان مردم نیست گفت: شهرداری آماده است تا در اجرای پارک سوار در سمت اسفراین مشارکت داشته و زمین در اختیار قرار دهد.

شهردار بجنورد بر ایجاد دفتر در انجمن حمل و نقل برای بررسی و حل مشکلات شرکت های حمل و نقل با مدیریت شهرداری تاکید کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی نیز در این نشست گفت: برای ارتقای خدمات رسانی در سفرهای درون و برون شهری باید متناسب با الگوی های روز پیش برویم.

علی اصغر بدیعی مقدم اظهار داشت: شرکت ها برای تامین منافع در رقابت منفی به دلالی روی آورده اند که در یک طرح مشارکتی با شرکت ها در صدد حذف آن هستیم.

بر اساس این گزارش، درخواست تامین روشنایی و بهسازی فضای داخلی پایانه، ایجاد فروشگاه و رستوران های مجهز در داخل پایانه، افزایش نیروی ناظر، جلوگیری از فعالیت دلالان، کاهش اجاره بهای مکان از جمله پیشنهادهایی بود که برای افزایش زمان ماندگاری مسافر و تامین منافع دفاتر در پایانه در این نشست مطرح شد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.