قدس انلاین : استاندار خراسان رضوی گفت: اتمام پروژه های نیمه تمام این استان با توجه به اولویت های تعیین شده انجام می شود.

تکمیل پروژه های نیمه تمام خراسان رضوی براساس اولویت انجام می شود

 علی رضا رشیدیان صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیشتر پروژه های نیمه تمام اولویت دار خراسان رضوی تکمیل و به بهره برداری رسیده و شروع پروژه های جدید نیز بنا به نیاز و اضطرار خواهد بود.

وی افزود: در شروع دولت بالغ بر یک هزار و ۸۰۵ پروژه نیمه تمام در خراسان رضوی باقی مانده بود که تا کنون با همه مشکلات مالی ومحدودیت ها ، بخش عمده آنها به بهره برداری رسیده  و بیش از ۷۲ درصد پروژه های نیمه تمام برجای مانده از دولت قبل طی حدود ۵ سال گذشته تکمیل شده است.

رشیدیان عنوان کرد : این حجم پروژه نیمه تمام باقیمانده به دلیل عدم تامین منابع مالی برای این طرح ها در سال های قبل و شروع مستمر پروژه های جدید در آن زمان بود که موجب افزایش پروژه های به سرانجام نرسیده شد.

وی اظهار کرد : هم اکنون از یک هزار و ۸۰۰ پروژه نیمه تمام خراسان رضوی، حدود ۵۲۰ مورد باقی مانده که امید است با تخصیص مناسب منابع این تعداد هم به سرانجام رسیده و مردم از خدمات آن بهره مند شوند.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: طبق معمول همواره تعدادی پروژه نیمه تمام وجود دارد و برخی از طرح ها به دلیل گستره کار ونیز تامین منابع یک ساله به انجام نمی رسد و بخشی هم ملی است .

رشیدیان اظهار کرد : در این میان از ۵۲۰ پروژه نیمه تمام باقی مانده از دولت قبل تعداد معدودی پروژه های ملی هستند که با ماهیت فرا شهرستانی و فرااستانی در بازه زمانی طولانی تری احداث می شوند که از  جمله آنها می توان به  پروژه های حوزه جاده ای، ریلی ، یا خطوط انتقال برق ، گاز ، نیروگاه ها اشاره کرد که نیاز مالی بیشتری دارند و استان نقش تعیین کننده چندانی در اجرای آنها ندارد.

وی گفت: باند دوم مسیر جاده ای مشهد – سرخس ، باند دوم پروژه مشهد – تربت جام – تایباد - دوغارون ، راه جدید دوغایی – درگز ، راه آهن مشهد – زاهدان ،  راه آهن مشهد – گرگان از جمله این طرح ها هستند.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد:پروژه بیمارستان های فریمان ، خلیل آباد ، گناباد ، سبزوار ، امام رضا (ع) مشهد و نیز در طرح های حوزه آب مثل سدهای بار ، قره تیکان ، چهچهه، ابیورد ، ارداک و تصفیه خانه های خین عرب ، التیمور و در بخش راه آهن جاده تربت حیدریه – خواف – سنگان طی سال های گذشته تکمیل و به بهره برداری رسیده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.