قدس آنلاین-محمد رضایی: همت نیکوکار و خیر اندیش خراسان رضوی با هم کمکهای عاشقانه شان در ساخت ۱۶۰۰۰ خشت طلا برای حرم کاظمین- مرقد منور پدر و فرزند ولینعمتمان حضرت امام رضا علیه السلام- مشارکت نمودند.

مشارکت مردم خراسان رضوی با ساخت ۱۶۰۰۰ خشت طلا درحرمین کاظمین در عراق

اکبر پارسا سرپرست ستاد ستاد بازسازی عتبات عالیات در خراسان رضوی با بیان این مطلب به خبرنگارقدس آنلاین گفت:به همت مردم ولایتمدارخراسان رضوی پروژه مصلی نمودن حرمین شریفین کاظمین انجام شده واین طرح  به عنوان  یک کار نمونه معماری مذهبی وهنری در جهان مطرح گردیده است.

وی در توضیح گفته هایش افزود:این پروژه شامل طلاکاری ایوان های باب المراد، باب القبله و باب القریش و همچنین چهار گلدسته حرم مطهر امامین جوادین (علیهمالسلام) با حمایت مالی هموطنان استان خراسان رضوی در کاظمین انجام شده است.

سرپرست ستاد ستاد بازسازی عتبات عالیات در خراسان رضوی همچنین خاطرنشان کرد:  بخشی از کمکهای مردم خراسان رضوی به  پروژه های مشارکتی با سایر استانها در نجف اشرف، کربلای معلا و عتبات دیگر اختصاص دارد که این پروژه ههای معماری و هنری در ماههای آینده به مرحله بهره برداری می رسد. 

وی  با بیان اینکه در شهر کاظمین در حومه بغداد ؛ مضجع های شریف پدر و پسر ولی نعمت خراسانیها و همه شیعیان حضرت علی بن موسی الرضا (ع) وجود دارد یاد آور شد؛ زیبا سازی و تکمیل بناها در این حرم به گونه ای طراحی شده که  وقتی زائر وارد صحن امامین جوادین می شود گویی از یکی از درب های بهشت خراسان وارود شده برای همین صمیمیت هم استقبال مردم برای کمک و مشارکت خوب بوده است.

او همچنین افزود: پروژه مهم مطلا نمودن حرمین شریفین کاظمین از مرداد ماه سال ۱۳۹۲ آغاز شد که بر اساس  ارزیابی ها جمعا ۱۶ هزار خشت برای طلاکاری این ایوانها و گلدسته ها موردنیاز بودو از این تعداد ۸ هزار خشت در ایوان باب القبله نصب  و در هر یک از دو ایوان باب القریش و باب المراد نیز چهار هزار خشت بکار رفته است.

در حال حاضر طلاکاری ایوان باب المراد آغاز شده و ۲۶۵۸ عدد خشت آن تولید و۱۷۴۳ عدد یعنی حدود ۴۳ درصد آبکاری شده است. همچنین کار تولید خشت های ساقه گلدسته ها به اتمام رسیده و بخش مقرنس و آب چکان آن در دست ساخت می باشد و مدت زمان پیش بینی شده برای این پروژه ۳۶ ماه بوده است.

وی توضیح داد: تامین مالی پروژه ها از محل نذورات نقدی و غیر نقدی اهدایی هموطنان دوستدار اهل بیت (علیهم السلام) استان خراسان رضوی صورت گرفته و این عزیزان می توانند برای پروژه های بعدی در عتبات عالیات عراق نیز از طرق اعلام شده مشارکت و همکاری داشته باشند.

پارساتصریح کرد: محبین اهل بیت (علیهم السلام) برای مشارکت  در  بازسازی و ساخت حرمهای مطهر عتبات عالیات می توانند کمک و نذورات نقدی خود را به دفاتر ستادبازسازی عتبات عالیات در شهرستانهای استان خراسان رضوی و یا  شماره حساب 000 000 200 0120  نزد بانک ملی و شماره حساب  412533445  نزد بانک تجارت و یا با کد دستوری  #5*110*780*   و همچنین درگاه اینترنتی به آدرس www.Atabatkh.com/pay پرداخت نمایند.

 سرپرست ستاد ستاد بازسازی عتبات عالیات در خراسان رضوی در پایان  گفت:این کمکها برای پروژه های مشارکتی جدید شامل صحن حضرت زهرا(س)در حرم علوی،   مشارکت در ساخت صحن زینب(س) در کربلا ونیز دربهای حرم امامین جوادین علیهم السلام هزینه خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.