رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان گفت: اینکه گفته شده ۱۰۰ هزار مسکن مهر فاقد متقاضی هستند، بحث انحرافی است چرا که این مسکن ها سرمایه‌هایی در اختیار دولت هستند که هر وقت رکود از بین برود امکان فروش‌شان فراهم می‌شود.

بدون متقاضی بودن مسکن مهر، یک بحث انحرافی است/هر واحد پروژه‌های پردیس و پرند دو متقاضی دارد

ایرج رهبر رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی قدس‌آنلاین گفت: با مدیریت ضعیف دولت و با رشد سالانه قیمت‌ها، انبوه سازان در گرداب مسکن مهر گرفتار شده‌اند.

عضو هیأت مدیره انجمن انبوه‌سازان با بیان اینکه دولت در ۵ سال گذشته هیچ اقدام علمی ‌برای حوزه مسکن نداشته است، افزود: تنها مورد قابل ذکر این است که اخیراً رئیس جمهور دستور داده با تسهیلات ارزان قیمت، بافت‌های فرسوده بازآفرینی شوند که فعلاً نمی‌توان در خصوص موفق بودن یا نبودن آن اظهار نظر کرد.

وی ادامه داد: تمام همّ و غم ما این بود که بار سنگین مسکن مهر از دوش انبوه سازان برداشته شود. امروز اینکه گفته شده ۱۰۰ هزار مسکن مهر فاقد متقاضی هستند، بحث انحرافی است چرا که این مسکن ها سرمایه‌هایی در اختیار دولت هستند که هر وقت رکود از بین برود امکان فروش‌شان فراهم می‌شود لذا دولت باید به فکر اتمام پروژه‌هایی نظیر پردیس، شهر جدید هشتگرد و پرند باشد که پیشرفت فیزیکی حدوداً ۹۰ درصدی دارند و هر واحدش دو متقاضی دارد اما به خاطر مشکلات زیرساختی و رفاهی معطل مانده‌اند.

وی خاطر نشان ساخت: در دیگر کشورها حتی برای آیندگان هم مسکن مهیا می‌کنند اما دولت ما به این آمار چسبیده که ۵/۲ میلیون واحد مسکونی اضافه در کشور وجود دارد در حالی که معلوم نیست این واحدهای اضافه خانه دوم، فرسوده و یا لوکس هستند. اگر ما این میزان خانه اضافه داریم چرا ۵ سال است بازار راکد شده؟ این واحدهای اضافه کجاست؟

وی در پاسخ به این سؤال که آیا ادعای دولتی مبنی بر خروج از رکود را قبول دارید؟ گفت: نه این طور نیست. امروز خانه‌های لوکس طبقات متوسط به بالا آن فقط در تهران گران شده نه مسکن طبقات متوسط به پایین و یا مسکن در شهرستان‌ها آن هم به دلیل نفوذ سوداگران و با کوچ سرمایه‌ها از بازار ار زو طلا در بازار که رونقی کاذب ایجاد کرده‌اند و به دنبال مکان امن برای کسب سودهای یه شبه هستند.

رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان با بیان اینکه دولت باید از قبل برنامه‌ای برای بازار مسکن آماده می‌کرد، افزود: از ابتدای دولت یازدهم هشدار دادیم بازار را رها نکنید چرا که مطابق برنامه جامع مسکن باید سالی یک میلیون واحد جدید ساخته شود.

رهبر اظهار داشت: تسهیلات ۸۰ میلیونی برای مسکن‌اولیها پاسخگوی نیازها نیست ضمن اینکه پرداخت ۸۰ هزار فقره تسهیلات در سال هم در برابر نیاز یک میلیون واحدی کشور، قابل توجه نیست.  

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.