قدس انلاین : رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت قوچان از ترخیص قطعات کارخانه آساک دوچرخ از گمرک شهید رجایی و به راه افتادن خط مونتاژ این واحد تولیدی با ۳۰ کارگر خبر داد.

به‌کار افتادن خط مونتاژ کارخانه آساک دوچرخ / راه‌اندازی کامل و مجدد بزرگ‌ترین کارخانه دوچرخه‌سازی خاورمیانه زمان‌بر است
علی حبیبی‌کیا  با اشاره به انتشار خبری مبنی بر «چرخ آساک دوچرخ چرخید»، اظهار داشت: خط مونتاژ این کارخانه با ۳۰ کارگر شروع به‌کار کرده و قطعات ترخیص شده از گمرک شهید رجایی امکان تولید دوچرخه مدل ۲۶ را فراهم می‌کند.

وی با یادآوری اینکه این کارخانه یک واحد تولیدی بوده و واحد مونتاژ یا CRD نیست، بیان کرد: در حال حاضر، کار با مونتاژ شروع شده تا به‌تدریج بخش دیگری از ماشین‌آلات وارد فرایند تولید شوند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت قوچان با اشاره به این موضوع که تأکید مسؤولین قوه قضاییه و وزارت صنعت، معدن و تجارت بر راه‌اندازی این واحد تولیدی است، گفت: فعلاً روش کار استفاده از برخی قطعات و رفع برخی نیازهای موجود در بازار است تا از این طریق گوشه‌ای از هزینه‌ها پاسخ داده شود.

حبیبی‌کیا با بیان اینکه دادستان عمومی و انقلاب قوچان، دادگستری و تأمین اجتماعی برای رفع پلمپ تلاش کردند و این اقدام در حال حاضر صورت گرفته است، تصریح کرد: ۳۰ کارگر مشغول به‌کار در این کارخانه را بخشی از نیروهای باتجربه گذشته و برخی را نیروهای روزمزد تشکیل می‌دهند.

وی با تأکید بر این مطلب که به‌طور معمول در واحدهای تولیدی چیدمان نیرو در ابتدا این‌گونه است و به‌تناسب نیرو افزایش پیدا می‌کند، بیان کرد: تسهیلات درنظر گرفته شده برای این واحد، طی برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مرحله به‌مرحله پرداخت می‌شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت قوچان یادآور شد: این تسهیلات حدود ۱۵ میلیارد تومان است که بخشی از آن برای ترخیص قطعات خریداری شده از گمرک شهید رجایی و بدهی‌های موجود به‌دستگاه‌های دولتی هزینه و مابقی در صورت وجود عملکردی مؤثر در فعالیت این کارخانه پرداخت می‌شود.

حبیبی‌کیا با بیان اینکه احتمال دارد در ایام عید فطر افتتاحیه‌ای رسمی به‌منظور بازگشایی کارخانه صورت بگیرد، گفت: بسیاری از ماشین‌آلات این کارخانه مدت زیادی از مدار تولید خارج شده بودند که اورهال تمام این ماشین‌آلات زمان‌بر و هزینه بر است و به‌زودی شروع به‌کار همه کارخانه صورت نمی‌گیرد.

وی افزود: راه‌اندازی این خط مونتاژ می‌تواند به درآمدزایی کمک کرده و به‌تناوب تولید و رشد این واحد تولیدی را به‌وجود آورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.