قدس انلاین : مدیرکل کمیته امداد خراسان‌رضوی گفت: ۲۳۰۰ پایگاه زکات فطره همزمان با عید سعید فطر در خراسان‌رضوی فعال می‌شود.

۲۳۰۰ پایگاه زکات فطره در خراسان‌رضوی فعال می‌شود
حبیب‌الله آسوده ظهر امروز در چهارمین نشست از سلسله نشست‌های تخصصی‌ رسانه‌ای کمیته امداد خراسان رضوی که با موضوع زکات و ارائه گزارش فعالیت‌های ماه مبارک رمضان و اعلام برنامه‌های عید سعید فطر برگزار شد، اظهار داشت: در حوزه زکات تکلیفی الهی بر دوش داریم و معتقدیم که زکات سبب ایجاد تعادل اقتصادی در جامعه شده و سبب کاهش ایجاد طبقات اجتماعی و همچنین افزایش امنیت جامعه می‌شود.

وی افزود: معتقدیم که جای درس زکات در کتب درسی خالی است و اگر این دروس در سرفصل‌های درسی مدارس آن هم از پایه قرار بگیرد شاهد پیامدها و دستاوردهای بسیار خوبی خواهیم بود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی با بیان اینکه کمیته تخصصی زکات در استان فعال شده خاطرنشان کرد: این کمیته تخصصی با مدیریت کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی فعال است و در سرفصل‌های مختلف دسته‌بندی‌های زکات‌های واجب و مستحب را دارد و در سال گذشته زکات محرومان و عمرانی به مبلغ 22 میلیارد تومان جمع‌آوری شد که زکات محرومان 40 درصد و عمرانی 60 درصد بود و زکات‌های جمع‌آوری شده در همان منطقه هزینه شد و برای امسال جمع‌آوری بالغ بر 28 میلیارد تومان را پیش‌بینی کرده‌ایم.

آسوده تصریح کرد: یکی از زکات‌ها، زکات فطره بوده و در همین راستا همچون سال‌های گذشته در روز عید سعید فطر فعال خواهد بود و در سطح استان 2300 پایگاه فعال خواهد بود که از این تعداد 560 پایگاه آن در مشهد است، همچنین در روز قدس هم بیش از 100 درصد پیش‌بینی‌های صورت گرفته شاهد جمع‌آوری کمک‌های مردمی بودیم.

وی تاکید کرد: بالغ بر 1200 روحانی بر امر تقسیم زکات در سطح استان نظارت دارند و در سال گذشته 60 میلیارد ریال زکات فطره در سطح استان جمع‌آوری شد که بلافاصله در به دست محرومان رسید و امسال هم به همین شکل خواهد بود و حداکثر ظرف مدت 48 ساعت به دست محرومان خواهد رسید.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی با اشاره به اینکه رشد درآمدها متناسب با نیازها نیست، بیان کرد: بیش از رشد درآمدها رشد گرانی‌ها را داشتیم و کل صدقات سال گذشته استان 23 میلیارد تومان بود و تعداد 1200 واحد مسکونی تحویل مددجویان شد و 5 هزار سری جهیزیه نیز به نوعروسان تحت پوشش اعطا شد و 10 هزار طرح اشتغال با 500 هزار فرصت شغلی برای 185 هزار خانواده داشتیم و بیش از 35 هزار نفر از افراد تحت پوشش طرح محسنین حمایت شدند.

آسوده گفت: در بحث ایمنی صندوق‌های صدقات اقدامات موثری داشتیم و پرداخت‌های الکترونیکی را فعال کرده‌ایم تا دیگر شاهد سودجویی سارقان نباشیم؛ همچنین در چند روز گذشته تعدادی از صندوق‌های صدقات مناطق حاشیه شهر مورد سرقت واقع شد که با پیگیری پلیس و کمیته امداد امام خمینی(ره) 2 سارق این صندوق‌ها شناسایی و دستگیر شدند و تحویل مراجع قضایی شدند و کمیته امداد امام خمینی(ره) هم پیگیری‌های لازم را در رابطه با این پرونده تا آخرین لحظه خواهد داشت تا وجوه به سرقت رفته هر چه سریع‌تر بازگردد.

وی افزود: نسبت کمک‌های مردمی به نسبت بودجه 10 تا 15 درصد بوده که در سرفصل‌های معیشت، مسکن، درمان، تحصیل، ازدواج، ابن سبیل، اشتغال و غیره هزینه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.