قدس انلاین : رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: کمربند جنوبی، 10 درصد آلودگی شهر و 10 درصد مصرف بنزین را کاهش می‌دهد.

کاهش 10 درصدی آلودگی هوا با اجرای کمربند جنوبی
محمدرضا حیدری امروز در حاشیه بیست‌وششمین جلسه علنی شورای شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، در جمع خبرنگاران و در  پاسخ به پرسشی در خصوص پیوست زیست‌محیطی کمربند جنوبی عنوان کرد:  معمولا پیوست زیست‌محیطی در ابتدای اجرای طرح ایجاد می شود نه در حین اجرای طرح اما علی رغم این موضوع برای اینکه طرح به افکار عمومی پاسخگو باشد از دانشگاه فردوسی خواسته‌ایم که یک تیم تشکیل دهد و پیوست زیست محیطی برای کمربند جنوبی ایجاد کند تا آثار منفی آن کاهش یابد. 
وی با بیان اینکه « پرژه کمربند جنوبی مصوبات مختلفی دارد»، تصریح کرد: حتی امضای رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور پای طرح کمربند جنوبی است. اگر در حال حاضر قرار بود شورای پنجم در مورد کمربند جنوبی تصمیم‌گیری کند این تصمیم را نمی‌گرفت اما ما در کار انجام شده قرار گرفتیم. 180 میلیون تومان از منابع مردم در این پروژه هزینه شده و پروژه 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
رئیس شورای شهر مشهد ادامه داد:  بر اساس مطالعات، این طرح  10 درصد آلودگی شهر را  و 10 درصد مصرف بنزین را کاهش می دهد و متغیرهای مثبتی دارد اما درعین حال آثار زیست محیطی هم دارد که برای کاهش این آثار  تلاش می‌کنیم. مطالعاتی که در حال حاضر درحال انجام است  کمک می‌کند  که اولا مشخص شود میزان نگرانی در خصوص این پروژه تا چه اندازه درست است زیرا تاکنون مطالعه دقیقی در این زمینه نشده و ثانیا برای کاهش آثار منفی آن چه باید کرد.
حیدری در پاسخ به پرسشی در خصوص طرحهایی که در اراضی طرق انجام می شود  و نگرانی‌های فعالین فرهنگی شهر در این زمینه گفت: مصوبه این پروژه به شورای چهارم تعلق دارد اما قرداد اجرایی در شورای 5 بسته شد. اتفاقا این پروژه به احیای منطقه کمک می کند و آقای ثابت ذیل اجرای پروژه الزام دارد 80 هکتار از پارک جنگلی طرق را بازپیرایی کند که در حال حاضر در حال از بین رفتن است و در حقیقت اتفاق خوبی آنجا خواهد افتاد و این موضوع به رشد و توسعه  مشهد کمک می‌کند و به نظر ما جای نگرانی نیست.
وی افزود: ما باید قدردان چهره‌هایی باشیم که در این شرایط اقتصادی حاضر هستند با تعلق خاطری که به کشور و شهر مشهد دارند سرمایه گذاری انجام دهند. باید این افراد را تشویق کنیم.همچنین این پروژه مصوبه کمیسیون ماده 5 را  به عنوان مرجع تصمیم گیری درخصوص مسائل توسعه شهری دارد. پیشرفت پروژه خوب است و هیچ جای نگرانی نیست. 
رئیس شورای شهر مشهد در خصوص وضعیت امیر شهلا،عضو شورای شهر که با قرار وثیقه آزاد است، تصریح کرد: روند رسیدگی به پرونده ایشان درحال انجام است و تا زمانی که رای صادر نشود عضو شورا هستند.
حیدری درخصوص روند پیشرفت احداث خط بی.آر.تی عنوان کرد: طبق بررسی‌هایی که صورت گرفته کالی که در زیر بالا خیابان است نیاز به استحکام بنا دارد. مطالعات آن در حال انجام است که اگر بی ارتی ایجاد شود اول باید این کال را مستحکم کنیم و سپس تداوم بی.آر.تی را خواهیم داشت.
وی در پاسخ به پرسشی در خصوص حجم زیاد اتوبوس ‌های بی.آر.تی یادآور شد: این موضوع را باید متخصصین حوزه ترافیک مطالعه کننند تلاش ما این است که از مدلی استفاده  کنیم که کمترین هزینه و مشکل را برای مردم داشته باشد. به طور طبیعی هر طرحی در این حوزه آثار مثبت و منفی دارد. ما بیشتر خیر عمومی را مدنظر داریم. ضمن اینکه باید برای کاهش آثار منفی هم فکر کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.