صاحبی: دانش آموزان دبیرستان شاهد فردوسی آموزش‌وپرورش ناحیه۲ مشهد موفق به کسب جایزه ویژه مسابقات بین‌المللی سرن اروپا شدند.

مدیر پژوهشسرای آموزش‌وپرورش ناحیه دو مشهد با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: علی ذبیحی، احسان معینی و مجتبی موسوی دانش آموزان دبیرستان شاهد فردوسی آموزش‌وپرورش ناحیه ۲ مشهد با همکاری صدیقه رضاپور و مهدی قربانی به عنوان استادان راهنما در مسابقات بین‌المللی سرن اروپا موفق به کسب جایزه ویژه شدند. منیره حسنی سعدی در باره این مسابقات افزود: سازمان اروپایی پژوهش‌های هسته‌ای (سرن) بزرگ‌ترین آزمایشگاه فیزیک ذره جهان است که در سال ۱۹۵۴ میلادی در بخش شمال شرقی شهر ژنو در کشور سوئیس و در مجاورت مرز فرانسه ایجاد شد و همه‌ساله از طرف مرکز سرن برگزار می‌شود و این مرکز از دانش آموزان علاقه‌مند به فیزیک هسته‌ای دعوت می‌کند تا در این مسابقه شرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: در پنجمین دوره این مسابقات، ۱۹۵ تیم از سراسر جهان حضور داشتند که بر اساس آخرین نتایج اعلامی ۱۰تیم از جمهوری اسلامی ایران شرکت کردند که سه نفر از اعضای تیم (Graphene-or-silicon) از دانش آموزان دبیرستان شاهد فردوسی آموزش‌وپرورش ناحیه دو مشهد است که موفق شدند در جمع ۳۰ تیم برتر جهان قرار گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.