قدس انلاین : گرد و خاک حفاری های خط انتقال آب شهر فیض آباد نه تنها کام مردم شهر را شیرین نکرد؛ بلکه بیش از 4 ماه است که زندگی مردمان این منطقه را سخت و مشکل کرده است .

برخی از شهروندان در گفت وگو با ایرنا معتقدند که گودال های عمیق و تپه های خاک رها شده در قسمت هایی از مسیر بدون حفاظ و علائم هشدار دهنده نیز مزید بر علت شده و هر لحظه امکان بروز حادثه ای می رود.

به اعتقاد این شهروندان ، سوء مدیریت در اجرای پروژه بیداد می کند، هزینه آن را مردم می پردازند، هر قسمت از کار بیش از یک ماه بطول انجامیده و اکنون در مرحله پرشدن کانال و مرمت آسفالت آبفای شهری مدعی بی اعتباری پروژه و در این بین بیش از 4 ماه است که ساکنین بلوار برق هر روز در رنج گرد و غبار ناخواسته این نابسامانی را تحمل می کند.
سوال اینجاست آیا قبل از اینکه شروع به اجرای پروژه کنند هزینه های آن را بر آورد نکرده اند که این همه مشکل برای اهالی شهرک هاشمیه که بیش از4هزار جمعیت ساکن آن هستند.
علی خیری زاده و علی پور رمضان رانندگان آژانس واقع دربلوار برق به خبرنگار ایرنا گفتند: چند ماه است برای انتقال آب مسیر حفاری و ورودی بلوار نابسامان شده، طوماری با امضای اهالی برای مسوولان تنظیم و ارسال شده ولی هیچ اقدامی را شاهد نیستیم ؛ رانندگان خصوصا خانم ها هر روز در داخل کانال می افتند (به دلیل عدم اجرای آسفالت)، ما رانندگان مجبوریم ماشین ها را از داخل کانال بیرون بیاوریم.
عباس فیض ساکن بلوار برق شهرک هاشمیه گفت: مدت 5ماه از حفاری کانال انتقال آب می گذرد ولی هیچ توجهی به آسفالت و پرکردن کانال نمی شود، اگر فرزندان ما داخل گودال (عمق4متر) بیفتند چه کسی پاسخگوست؟
حسن نجف زاده دیگر شهروند ساکن این بلوار به خبرنگار ایرنا گفت: اجرای این پروژه از ماه پایانی سال گذشته آغاز شده و ما هیچ آسایش نداریم؛ تمام زندگی مان پراز خاک شده؛ ماشینم را درب حیاط پارک می کنم که به علت عرض کم بلوار به دلیل خاکریزی چندین بار باعث تصادف شده است.
وی گفت: ما به کجا مراجعه کنیم ؛این گودال عمیق شب امنیت ندارد؛ ساعت یک شب از خانه بیرون آمدم شاهد بیرون آمدن 4 نفر از داخل کانال بودم؛ من به کدام ارگان مراجعه کنم؟ با چه کسی باید صحبت کنیم؟ این گرد وخاک کولرهای منازل را ازبین برده وکار نمی کند.
احمدپور دیگر شهروند فیض آبادی گفت: پیمانکار درابتدای پروژه مشخص می کند که درچه تاریخی پروژه را تحویل دهد ولی این پروژه 5 ماه به حال خود رها شده و هر روز برای گرفتن نان به این بلوار می آیم؛ همیشه شاهد گرد وغباروگیر کردن ماشین های شهروندان هستم.
حسین رفسنجانی فروشنده مصالح ساختمانی دربلوار برق شهر فیض آباد نیز به خبرنگار ایرنا گفت: اداره آبفای شهری کانالی به طول2 کیلومتر از دهه فجر سال1396 حفاری کرده است ولی هیچ اقدام تکمیلی نشده است ؛اگر این پروژه در مشهد اجرال می شد به مدت یک هفته تکمیل می شد.
به گفته وی در دور برگردان این بلوار شاهد بودم لاستیک ماشین با لبه تیز آسفالت برخورد و یک جفت لاستیک ماشین که 300هزارتومان قیمت دارد ترکید خواهش می کنیم تکلیف این کانال و بلوار مشخص شود.
رئیس آبفای شهر فیض آباد به خبرنگار ایرنا گفت: برای اتمام عملیات طرح انتقال آب از دشت ازغند نیاز به اجرای 3200 متر خط انتقال به قطر 500 میلیمتر و اجرای سیستم اسکادا با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال بوده است که در سال گذشته برای اجرای آن مبلغ 4006 میلیون ریال مصوب که از این مبلغ فقط 670 میلیون ریال آن تخصیص یافته است.
حامد زارعی تصریح کرد: از کل مبلغ مورد نیاز برای اجرای کامل پروژه فقط 2.2 درصد آن تامین شده است و بر همین اساس باید فقط پروژه نهایتاً 3درصد پیشرفت می داشت ولی الحمدلله با پیگیری های رانجام شده توسط مسئولین و همکاری مردم در حال حاضر 95درصد پروژه به اتمام رسیده و تمامی 3200متر لوله گذاری از ابتدای مخازن آب شرب تا انتهای بلوار برق اجرا شده است.
به گفته وی، مسیر حفاری تحویل شهرداری برای آسفالت شده است که نیاز به تامین اعتبار دارد‌.
وی تصریح کرد: در حال حاضر فقط اجرای حوضچه های تاسیسات به همراه اتصالات آن باقی مانده است که پیگیری های لازم برای تامین اعتبار مورد نیاز آن انجام شده است که در صورت تامین مراحل پایانی پروژه به زودی اجرا خواهد شد و انشالله با اتمام آن مشکل فشار آب قسمت شمال شهر (شهرک هاشمیه) بر طرف و ظرفیت تامین و ذخیره سازی آب شرب 80درصد افزایش خواهد یافت.
رئیس آبفای شهر فیض آباد از همکاری، صبر و شکیبایی اهالی شهرک هاشمیه بویژه شهروندان بلوار برق در اجرای این پروژه تشکر و قدردانی و همچنین از مشکلات به وجود آمده در تردد شهروندان نیز عذرخواهی کرد.
فیض آباد، مرکز شهرستان 50 هزار نفری مه ولات در 207 کیلومتری مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.