همدان -مدیر کل کانون پرورش فکری کوکاییان ونوجوانان همدان خبر داد و بزه برنامه 《همدان ۲۰۱۸》برای اعضای کانون در سراسر استان اجرا خواهد شد.

ویژه برنامه 《همدان ۲۰۱۸ 》برای اعضای کانون در سراسر استان اجرا خواهد شد
به گزارش قدس آنلاین ، محمدرضا جوادی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه  برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ویژه  برنامه 《همدان ۲۰۱۸》برای اعضای کانون در سراسراستان اجرا خواهد شد.
وی بیان کرد:امسال نسبت به سال ۹۵ هفت درصد رشد داشت اما تعداد نفرات تغییر نداشت، اظهار کرد: در حوزه امانت کتاب شاهد رشد ۶۷ درصدی بودیم.
جوادیبا اشاره به اینکه قبلاً تا استانداردها فاصله فراوانی داشتیم اما طی چند سال اخیر طبق تلاش‌های صورت گرفته به حد مطلوبی رسیده‌ایم، ادامه داد: فضا، نیرو و مربی ظرفیتی است که به حد مطلوب از آنها بهره‌برداری می‌شود.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان افزود: سال گذشته طرح «کانون مدرسه» با شکل و رویکرد جدید برگزار شد، در این راستا تعامل مطلوبی بین کانون پرورش فکری و آموزش و پرورش شکل گرفت.
وی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان طبق روال گذشته قبل از شروع سال بود، خاطرنشان کرد: امسال در حوزه فرهنگی ۱۹ عنوان برنامه خاص در نظر گرفته است.
جوادی با بیان اینکه ۱۳ عنوان فعالیت هنری و ۶ عنوان فعالیت ادبی در نظر گرفته‌ایم، افزود: بخشی از فعالیت علمی و دینی در حوزه فعالیت فرهنگی قرار می‌گیرد.
وی با تاکید به اینکه امیدواریم پایان سال شاهد رشد پنج درصدی دفعه فعالیت و نفر باشیم، گفت: برای امسال ۶۷ هزار دفعه برنامه پیش‌بینی شده است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان با بیان اینکه پیش‌بینی شده بیش از یک‌میلیون نفر از برنامه‌ها بهره‌مند شوند، خاطرنشان کرد: ۲۸۰ هزار جلد کتاب در سال گذشته امانت داده شد که امیدواریم امسال رشد ۱۰ درصدی را شاهد باشیم.
وی با اشاره به برخی از عناوین برنامه‌های امسال، افزود:‌ ویژه‌برنامه «همدان؛ ۲۰۱۸»‌ برای اعضای کانون در سراسر استان اجرا خواهد شد.
جوادی با بیان اینکه طرح «عیدانه کتاب» در تعطیلات نوروز برگزار شد، گفت: پویش فصل گرم کتاب در حوزه ارتقای فرهنگ کتابخوانی و برنامه «من خواندم تو هم بخوان» از جمله‌ برنامه‌های پیش رو خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه در حوزه شعار سال نسبت به حمایت از کالای ملی برنامه‌هایی در دستور کار است، افزود: طرح «کانون مدرسه»؛ برنامه دینی «دعایی برای تو»، جشنواره قصه‌گویی استانی و قصه‌گویی رضوی اجرا خواهد شد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان به برگزاری جشنواره تئاتر «ضرب‌المثل‌های شهر من» اشاره کرد و گفت: مشارکت در اجرای جشنواره‌های بین‌المللی از دیگر موضوعات مورد توجه است.
وی با اشاره به اینکه در حوزه ادبی دومین دوره برنامه «کوچه خاطرات» برگزار خواهد شد، بیان کرد: در این حوزه مسابقه «چرا ایران را دوست دارم» برگزار می‌شود.
جوادی از وجود ۴۱ مرکز کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان در استان خبر داد و افزود: تعداد اعضای اسمی کانون ۷۰ هزار نفر است  اما اعضای واقعی کمتر است و به نظر می‌رسد ۳۰ هزار نفر اعضای فعال داشته‌ باشیم که در کارگاه های هنری، ادبی، فرهنگی، دینی و علمی فعالیت دارند.
وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین وظایف کانون غنی‌سازی اوقات فراغت است و در طول سال فعالیت مستمری در این حوزه اجرا شده که خوشبختانه با استقبال چندین ساله به دلیل اعتماد خانواده‌ها مواجه هستیم، گفت: شعار امسال برنامه‌های اوقات فراغت کانون به مانند سال گذشته « شادی، بالندگی و خلاقیت» انتخاب شده است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان با بیان اینکه از ۲۷ خرداد تا هفتم شهریورماه کلاس‌های اوقات فراغت برای گروه سنی ۶ تا ۱۷ سال در قالب ۳۶۵ برنامه برگزار خواهد شد، بیان کرد: کلاس‌هایی نظیر رباتیک و لگو  امسال به برنامه‌ها اضافه شده است.
وی با اشاره به اینکه در برنامه‌های اوقات فراغت ۱۸۰ مربی به صورت پروژه‌ای با ما همکاری خواهند داشت، افزود: پیش‌بینی شده امسال ۴۴۰ هزار مخاطب کودک و نوجوان را پوشش دهیم.
جوادی با بیان اینکه سال گذشته ۳۲۰ برنامه برگزار شد که ۴۰۰ هزار نفر را پوشش دادیم که امسال پیش‌بینی شده رشد ۱۰ درصدی را داشته باشیم، گفت: اوقات فراغت وقتی خاص و مهمی است که  باید برای آن برنامه‌ریزی مانند سال تحصیلی داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه چند اصل را در کانون در نظر گرفته‌ایم، بیان کرد: اصل خلاقیت، لذت و سادگی را در تمام برنامه در نظر می‌گیریم.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان بیان کرد: امسال در جشنواره رضوی و پویش فصل گرم کتاب و فصل کارگاه و کلاس‌هایی در حوزه فرهنگی و هنری احکام، کاردستی و ... فعالیت خواهیم کرد.
وی با اشاره به فعالیت ۱۰ مرکز سیار کانون گفت: از این تعداد ۹ مرکز سیار روستایی است که هر مرکز ۲۰ روستا و در مجموع ۱۸۰ روستا پوشش داده می‌شود.
جوادی با بیان اینکه سه واحد پستی وجود دارد که هر کدام ۱۵ تا ۲۰ روستا را پوشش می‌دهند. خاطرنشان کرد: ۲۳۰ روستا در استان پوشش داده می‌شود در حالی که یک‌هزار روستا وجود دارد و امیدوارم شرایط ویژه‌ای در راستای پوشش تمام روستاها فراهم شود.
وی از افزایش ۱۰ درصدی اعتبارات جاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان خبر داد و افزود:‌ در حوزه تعمیر و تجهیز تلاش می‌کنیم اعتباراتی جذب کنیم و خوشبختانه به اداره‌ای هم بدهی نداریم.
منبع فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.