قدس انلاین – سعید کوشافر: قیمت طلا وسکه طی روزهای اخیر درمشهد بدون سروصدا افزایش یافته به گونه ای که قیمت هرگرم طلای ۱۸ عیار از ۲۰۰ هزارتومان هم گذشت وصبح امروز به ۲۰۳ هزارتومان وسکه امامی به ۲ میلیون و ۴۰۰ هزارتومان رسید.

افزایش ناگهانی قیمت سکه وطلا دربازار مشهد/ سکه طی چند ساعت ۴۰۰ هزارتومان گران شد، هرگرم طلا ۵ هزارتومان/ اینبار مردم مقصر حباب بازار طلا معرفی شدند

 این درحالی است که به گفته کارشناسان طلا این قیمتها همه حبابی هستند؛ حبابی که هیچکدام نگفتند چه زمانی امکان از بین رفتن آن وجود دارد.

درحالی که مشغول تنظیم گزارش بودیم مطلع شدیم که از صبح تا عصر قیمتها با تغییرات شدیدی روبرو شده و قیمت هرسکه امامی به ۲ میلیون ۵۰۰ هزارتومان و قیمت هرگرم طلای ۱۸ عیار به ۲۰۷ هزار تومان رسیده است. یعنی طی تنها چند ساعت قیمت هرسکه ۱۰۰ هزارتومان وهرگرم طلای ۱۸ عیار ۵ هزارتومان گرانتر شده است.

این درحالی است که که به گفته دلالان مقابل بانک ملی مشهد طی دیروز وامروز قیمت دلار در بازار غیر رسمی تغییر چندانی نکرده و هر دلار امریکا بین ۶۷۰۰ تا ۶۸۰۰ خرید و فروش می‌شودو نرخ هر یورو به عنوان دیگر ارز پر تقاضا در محدوده ۷۸۰۰ تا ۸۰۰۰ تومان است.

این درحالی است که هیچ طلا فروشی حاضر به گفت و گوی رسمی با خبرنگار ما شد و همه مصاحبه شوندگان خواستند که اطلاعات انها بدون درج نام درگزارش قید شود.

***دلار فرقی نکرده

یکی از طلا فروشهای واقع  درخیابان مدرس مشهد گفت که تمام قیمتهای امروز عصر هیجانی است واز بازار تهران منشا میگیرد. وی براین باور بود که قیمت هرگرم طلای ۱۸ عیار حدود ۷ هزارتومان و قیمت هرسکه امامی حدود ۵۰۰ هزارتومان حباب دارد که طی تعطیلات اخیر رقم خورده است.

وی با بیان اینکه بازارهای مسکن وخودرو طی روزهای اخیر دوباره با افزایش قیمتهای سرسام اور روبرو شده است خاطرنشان کرد : بسیاری از مردم که منتظرند تا این بازارها به ثبات برسند پول خود را راهی بازار سکه وطلا کرده اند که باعث شده تا قیمتها ناگهانی وبدون دلیل افزایش پیدا کند.

***چشم انداز صعودی طلا

درهمین حال گزارش میرسد که معاملات قراردادهای آتی سکه طلا در بورس کالا با یک روندی صعودی مواجه شده به طوری که نرخ تسویه قرارداد آتی سکه طلا در دی ماه سال جاری از مرز ۲ میلیون ۷۱۵ هزار تومان نیز عبور کرده است.

تازه ترین اطلاعات و آمار قرارداد آتی سکه طلا در بورس کالا برای دوره ۹ ماهه آینده سال جاری نشان می دهد که با محرک افزایش قیمت سکه نقدی در هفته های اخیر، نرخ قراردادهای آتی سکه طلا در تالار نقره ای نیز برای تحویل در ماه های «تیر، شهریور، آبان و دی ماه ۹۷» نیز صعودی شد.

 بر اساس این گزارش، قیمت تسویه قرارداد آتی سکه طلا تحویل تیر ماه سال جاری با یک هزار و ۱۵۰ موقعیت باز به ۲ میلیون و ۵۰۱ هزار تومان برای هر قطعه سکه بهار آزادی رسیده و زمان تسویه نیز روز ۲۶ تیر ماه مشخص شده است.

 همچنین قیمت تسویه قرارداد آتی سکه طلا تحویل شهریور ماه سال جاری نیز با ۸۵۴ موقعیت باز با عبور از قیمت دو میلیون و ۵۸۰ هزار تومان بر اساس اطلاعات منتشر برای تسویه قراردادها در ۲۵ شهریور ماه ۹۷ به ۲ میلیون و ۵۸۷ هزار تومان رسیده است.

افزون بر این نگاهی به سایر قراردادها نیز مشخص می کند سرمایه گذاران سکه آتی در بورس کالا، قیمت تسویه قرارداد آتی سکه طلا تحویل آبان ماه سال ۹۷ را در حالی که ۲ هزار و ۶۳ موقعیت باز ایجاد شده با قیمت ۲ میلیون و ۶۷۲ هزار تومان معامله می کنند.

 ***افزایش تقاضای بازار

درهمین راستا رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر میگوید که  اونس‌جهانی نسبت به هفته گذشته تغییر چندانی نداشته وتنها افزایش تقاضا در بازار بهای سکه و طلا را بالا برد. این افزایش قیمت سکه درحالی است که امروز بازارهای بین المللی تعطیل بوده و هیچگونه افزایش قیمت جهانی رخ نداده است.

محمد کشتی آرای، در مورد افزایش بهای طلا و سکه در بازار اظهار داشت: تقاضایی که از سوی مردم در بازار ایجاد شد باعث افزایش بهای طلا در بازار شده است.  

 وی با بیان اینکه قیمت جهانی طلا تغییر چندانی نداشته است، افزود: بهای اونس جهانی ۱۳۰۰ دلار است که نسبت به هفته گذشته ۶ دلار افزایش داشته است.  کشتی آرای تصریح کرد: هر گرم طلای ۱۸ عیار نسبت به روز گذشته ۴۵۰۰ تومان رشد داشته است. این مقام مسوول نیز بر این باوراست که سکه حبابی ۴۰۰ هزارتومانی دارد که به همین نسبت درسایر بخشهای طلا نیز این حباب دیده میشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.