کرج - نخبه البرزی المپیاد نجوم و اختر فیزیک با بیان اینکه برگزیدگان المپیاد هنگام ورود به دانشگاه با مشکلات فراوانی روبرو هستند گفت: دستور مستقیمی از سازمان سنجش یا دانشگاه دانش پژوهان اعلام نشده تا نخبگان از سهمیه خود دربدو ورود به دانشگاه استفاده کنند.

برگزیدگان المپیادهای علمی برای ورود به دانشگاه با مشکل روبرو هستند

ریحانه مومنی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین در خصوص مشکلات تحصیلی خود اظهار کرد: اول دبیرستان در المپیاد نجوم واخترفیزیک فعالیت می کردم و پس از سه سال تلاش مستمر مدال نقره المپیاد نجوم کشوری را کسب کردم.

وی با بیان اینکه پس از کسب مدال المپیاد از بنیاد نخبگان استان البرز جواز تحصیلی هدیه گرفتم، گفت: مبلغ ۲ میلیون تومان به صورت ماهیانه در طول یک سال به من پرداخت شد.

مومنی با بیان اینکه در حال حاضر در دانشگاه تهران در رشته مهندسی برق تحصیل می کنم، گفت: علاوه بر تحصیل هم اکنون در انجمن های علمی و حوزه خبری دانشگاه تهران نیز فعالیت می کنم.

این نخبه البرزی با اشاره به مشکلاتی که پیش روی دانش آموزان المپیادی است، تصریح کرد: کسانی که در المپیاد های رشته های مختلف مدال می گیرند سهمیه ۲۰ درصدی برای کنکور دانشگاه برایشان در نظر گرفته می شود.

وی افزود: من با رتبه خالص ۵۸۰ و سهمیه المپیاد وارد دانشگاه تهران شدم اما پس از ۳ ماه درگیری توانستم دانشگاه را راضی کنم تا از سهمیه المپیاد استفاده خود کنم و این فشار در سال اول تحصیل انگیزه درس خواندن را ازمن گرفت.

مومنی با بیان اینکه دستور مستقیمی از سازمان سنجش یا دانشگاه دانش پژوهان به دانشگاه های سراسر کشور اعلام نشده است تا نخبگان المپیاد بتوانند به سهولت از سهمیه خود استفاده کنند افزود: این حق قانونی ما المپیادی ها است که بعد از گرفتن آخرین تراز رتبه کنکور و سهمیه ۲۰ درصدی خود وارد دانشگاه شویم.

وی افزود: این در حالی است که این موضوع را بصورت قانونی بایستی به دانشگاه های سراسر کشور اعلام کنند و فقط به دادن یک نامه به دست دانشجو بسنده نکنند.

مومنی با اشاره به اینکه با کشمکش های فراوان پس از سه سال فعالیت خود را بیشتر کرده ام گفت: در حال حاضر به عنوان دبیر انجمن بین المللی مهندسین برق که ایران نیز سهم بسیار خوبی در آن دارد فعالیت می کنم.

وی ادامه داد: اگر در این انجمن هر دانشجویی ازهر کشوری مقاله ای را چاپ کند و ارائه دهد در مجلات جهانی انجمن مهندسین چاپ می شود و دانشجویان عضو انجمن در کنار تحصیل با فعالیت های دانشگاه های مطرح دنیا آشنا می شوند.

مومنی خاطرنشان کرد: فعالیت دانشجویان دراین انجمن علاوه بر تحصیل در انجمن علمی، زمینه حضور آنها درهمایش ها و کلاس های مرتبط با رشته های مهندسی را فراهم می کند و با دانشگاه های سراسر دنیا ارتباط برقرار می شود.

این نخبه  البرزی با یادآوری اینکه دانشگاه تهران، مرکزی را راه اندازی کرده است تا با انتقال فناوری از سوی دانشجویان دراین امر مشارکت داشته باشد، گفت: شرکتهای خصوصی، صنعتی ومراکز اقتصادی با معرفی خود به این مرکز می توانند از توانمندیهای دانشجویان استفاده می کند تا وارد بازار کار شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.