سران آمریکا و کره شمالی بعد از نشست مشترک در سنگاپور، یک سند مشترک جامع را امضا کردند که بر اساس آن آمریکا متعهد به تضمین امنیت کره شمالی و پیونگ یانگ متعهد به خلع سلاح اتمی شدند.

آمریکا و کره شمالی سند مشترک جامع امضا کردند/ آمریکا متعهد به تضمین امنیت کره شمالی شد

به گزارش قدس آنلاین، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفت ما یک سند جامع و خیلی مهم را با کره شمالی امضا کردیم. 

به نوشته خبرگزاری یونهاپ، ترامپ همچنین گفت از آنچه امروز اتفاق افتاد احساس غرور می‌کند. 

رئیس جمهور آمریکا افزود «ما هر دویمان می‌خواهیم کاری در این باره انجام دهیم. ما روابط خوبی با هم برقرار کردیم».

ترامپ در ادامه خطاب به کیم جونگ اون گفت «و این افتخار بزرگی است که با شما باشم». رئیس جمهور آمریکا همچنین گفت که رابطه ویژه‌ای با کیم شکل داده است. 

وی افزود، فرآیند خلع سلاح اتمی در کره شمالی سرانجام و به سرعت، آغاز می‌شود. 

ترامپ همچنین گفت که «ما دوباره ملاقات خواهیم کرد. ما بارها ملاقات خواهیم کرد». وی همچنین، کیم را یک مرد بسیار با استعداد نامید که کشورش را بسیار دوست دارد. 

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی این جلسه تاریخی با ترامپ را ستود و گفت گذشته را پشت سر می‌گذارد. وی افزود، جهان شاهد تغییرات مهمی خواهد بود. 

«آنا فیفیلد» رئیس دفتر واشنگتن‌پست در توکیو  به نقل از گزارش کاخ سفید نوشت که ترامپ و کیم سه سند جامع به امضا رساندند که به زودی در کنفرانس خبری ارائه می‌شوند. 

خبرگزاری فرانسه نوشت، سندی که ترامپ و کیم امضا کردند برای ایجاد روابط جدید میان آمریکا و کره شمالی تنظیم شده است. همچنین بر اساس این سند،‌ آمریکا متعهد به تضمین امنیت کره شمالی شد. همچنین بر اساس این سند، کیم متعهد به خلع سلاح اتمی کامل در شبه جزیره کره شده است. 

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.