۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰
کد خبر: 605179

سخنگوی ناجا جزئیات سه عملیات پلیس در ماه رمضان در مقابل سه تیم تروریستی در شرق و غرب کشور را تشریح کرد.

ناکامی سه تیم تروریستی در ماه رمضان امسال

به گزارش قدس آنلاین، سردار سعید منتظرالمهدی با اشاره به برخی اقدامات پلیس در یک ماه گذشته و ماموریت‌های آن اظهارداشت: مراسم لیالی قدر و سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام (نورالله مرقده الشریف) و همچنین راهپیمایی مثال زدنی روز قدس در سایه امنیت کامل به فضل و کرم الهی، تلاش همکاران من در پلیس های تخصصی و دیگر دستگاه ها و نیز همکاری مردم عزیز کشورمان برگزار شد.

وی با بیان اینکه در همین ایام، بالغ بر ۸۵ هزار مسجد و تکایا در پوشش اطلاعاتی و انتظامی پلیس قرار گرفت، گفت: تمامی مراسمات ماه مبارک و لیالی قدر در امنیت کامل برگزار شد و همزمان تمامی ایستگاه های مترو در رصد و حفاظت یگان ویژه ناجا قرار گرفت.

* جزئیات خنثی سازی اقدامات تروریستی در ایام ماه مبارک رمضان/ شهادت دو مرزبان در این درگیری‌ها

معاون اجتماعی ناجا خاطرنشان کرد: در سایه برگزاری امن تمامی این مراسمات، در مرزها، مرزبانان غیرتمند نیروی انتظامی از ورود یک گروه مسلح ۲۰ نفره به خاک کشورمان در منطقه سردشت جلوگیری کردند و در مصاف با آنان ۲ نفر از افسران رشید و غیرتمند مرزبانی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: در منطقه سراوان نیز یک تیم انتحاری در کمین و تور پلیس قرار گرفت و عامل انتحاری قبل از هرگونه اقدامی با ضرب گلوله از پای درآمد و مقادیر زیادی مهمات، جلیقه و بسته های انفجاری از آن کشف شد.

به گفته سردار منتظرالمهدی، در استان خراسان جنوبی نیز ۴ نفر از کسانی که قصد اقدامات تروریستی در شب‌های قدر را داشتند، شناسایی و دستگیر شدند؛ همزمان در استان‌های قزوین، فارس و اصفهان ۶ نفر از مرتبطین با آنان نیز دستگیر شدند.

* کشف ۱۰ تن موادمخدر و دستگیری ۸ نفر از سرکرده‌ها و قاچاقچیان مسلح

سخنگوی ناجا در ادامه اظهارداشت: در همین ایام، همکاران من در پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا در پی مبارزه بی امان خود با سوداگران مرگ، بالغ بر ۱۰ تن انواع موادمخدر را کشف و ۸ نفر از سرکرده ها و قاچاقچیان مسلح را دستگیر کردند؛ این میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش ۳۵ درصدی مواجه بوده است.

* کاهش یک درصدی جرایم و افزایش ۱۴ درصدی کشفیات پلیس

وی با بیان اینکه در ایام ماه مبارک رمضان شاهد کاهش یک درصدی جرایم بودیم، بیان کرد: کشفیات پلیس آگاهی ناجا نیز با افزایش ۱۴ درصدی همراه بوده است.

* عدم توجه به جلو و رعایت فاصله طولی و انحراف به چپ؛   مهمترین عوامل تصادفات جاده ای

معاون اجتماعی ناجا به حوزه پلیس راهنمایی و رانندگی اشاره و تصریح کرد: کماکان عدم توجه به جلو و رعایت فاصله طولی و نیز انحراف به چپ با بیشترین فراوانی در صدرعلل تصادفات جاده ای قرار دارد.

به گفته سردار منتظرالمهدی، بیش از ۶۰ درصد تصادفات در شعاع ۳۰ کیلومتری شهرها به وقوع می پیوندد که این خود حکایت از خستگی و خواب آلودگی و البته عدم توجه لازم رانندگان دارد.

سخنگوی نیروی انتظامی در خاتمه گفت: یادمان باشد، استراحت کافی در طی مسیر و عدم تعجیل در رسیدن به مقصد و البته عدم استفاده از تلفن همراه حین رانندگی، نقش بسیار مهمی در کاهش تصادفات و حوادث جاده ای دارد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.