قدس انلاین : مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری خراسان رضوی گفت: اجرای طرح حذف اخذ کپی مدارک هویتی در ادارات دولتی مشهد همزمان با عید سعید فطر اجرایی می شود.

اجرای طرح حذف دریافت کپی مدارک هویتی در ادارات دولتی مشهد

حمید رضا روحبخش در جلسه هماهنگی آموزشی و توجیهی اجرای طرح گفت: بر اساس بخشنامه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور و دستور وزیر کشور اجرای این طرح در کشور کلید خورد.

وی افزود: پس از اجرای موفق این طرح در سه استان قم، سمنان و خوزستان، هم اکنون زیر ساخت های لازم برای عملیاتی شدن آن در مشهد مقدس فراهم شده است.

 روحبخش ادامه داد:  آخرین تحولات هویتی مانند تغییر نام و حذف برخی اطلاعات شناسنامه ای،  از طریق پایگاه ثبت احوال کشور استعلام خواهد شد و در دسترس ادارات دولتی قرار می گیرد.

اوی گفت: بر اساس این طرح، تمامی فعالیت های خدماتی که نیاز به تایید و استعلام هویتی در ارگان های دولتی دارد؛ به صورت بر خط اهراز هویت می شود و دیگر نیازی به اخذ کپی شناسنامه و کارت ملی از فرد متقاضی سرویس نیست.

وی تصریح کرد: این طرح ابتدا در ارگان های دولتی و سپس در واحدهای خصوصی به اجرا در خواهد آمد و دیگر نیازی به ارائه کپی و حضور فرد نیست.

مدیر فناوری اطلاعات استانداری خاطر نشان کرد: با اجرای این طرح حفظ و نگهداری مدارک هویتی در بایگانی ها از بین می رود و از جعل و کلاهبرداری اسناد محرمانه نیز جلوگیری وهمچنین در مصرف کاغذ و هزینه های فردی نیز صرفه جویی می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.