قدس انلاین : استاندار خراسان رضوی گفت: ۶۱۰ میلیارد تومان برای توسعه و ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و محروم این استان در نظر گرفته شده است.

اختصاص۶۱۰ میلیاردتومان برای توسعه مناطق محروم خراسان رضوی

 علی رضا رشیدیان بعدازظهر دوشنبه در جلسه شورای اداری فریمان اظهار کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده ۶۱۰ میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال روستایی و توسعه مناطق محروم استان در نظر گرفته شده است. 

وی افزود: با توجه به ضرورت مقاوم سازی منازل روستاییان، بازسازی مناطق و محلات ناکارآمد شهری و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، انتظار می رود تا از این امکانات و تسهیلاتی که دولت فراهم کرده استفاده شود. 

استاندار خراسان رضوی گفت: صادرات استان طی دو ماهه ابتدای سال جاری معادل ۳۵۴ میلیون دلار بود که در مقایسه با مدت مشابه گذشته، ۳۵ درصد رشد داشته است و واردات نیز به میزان ۷۶ میلیون دلار با رشد ۳۶ درصدی مواجه بوده است. 

وی تصریح کرد: در شرایطی که آمریکا ستاد جنگش را از وزارت خزانه  داری خود دنبال می کند دولت ما نیز با اتخاذ تدابیر اقتصادی صحیح و تامین کالاهای اساسی و ارز مورد نیاز کشور برای فعالان اقتصادی از تحمیل فشار مضاعف به مردم جلوگیری کرد. 

رشیدیان خاطر نشان کرد:در راستای برخورد قاطع با هر گونه افزایش قیمت کالاهای اساسی، بازرسی ها از سطح بازار استان منجر به بازگشت ۲.۷ میلیارد تومان اضافه دریافتی از مردم به آنان و تشکیل پرونده برای متخلفان شد. 

وی تاکید کرد: در شرایطی که حوزه حمل و نقل کشور با بی نظمی هایی مواجه شده بود شرکت های باربری استان با متوسط روزانه هفت هزار بار نامه به ارائه خدمت و جابه جایی کالا مبادرت داشتند. 

رشیدیان  گفت: حمایت از کالای ایرانی صرفا به مصنوعات صنعتی و کشاورزی محدود نمی شود بلکه در همه حوزه ها به ویژه بخش خدمات نیز باید توجه شود. 

استاندار خراسان رضوی افزود:در راستای کاهش مصرف انرژی و با توجه به ۲۰۰ روز پیک مصرف در گرمای هوا، ابتدا باید ادارات و دستگاه های دولتی پیش قدم شوند و سپس مردم به وظیفه خود عمل کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.