قدس انلاین : روابط‌عمومی مخابرات خراسان‌رضوی نسبت به گزارش روز گذشته خبرگزاری تسنیم خراسان‌رضوی واکنش نشان داد.

واکنش مخابرات خراسان‌رضوی به "عصرِ حجر ارتباطی" در مجیدیه و الهیه مشهد

واکنش مخابرات خراسان‌رضوی به "عصرِ حجر ارتباطی" در مجیدیه و الهیه مشهد+ پاسخ تسنیم

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، روز گذشته گزارشی با عنوان «مجیدیه و الهیه مشهد همچنان در «عصر حجر ارتباطی»؛ مردم در انتظار تدبیر مخابرات» در خبرگزاری تسنیم خراسان‌رضوی منتشر شد و در آن اشاره شد که بسیاری از مردم ساکن در منطقه الهیه و مجیدیه مشهد از کمبود زیرساخت‌های ارتباطی در زمینه تلفن ثابت بسیار گلایه دارند و هنوز بسیاری از مناطق الهیه و مجیدیه فاقد خطوط ارتباطی در زمینه تلفن ثابت است.

امروز اما مخابرات خراسان رضوی پاسخی به این گزارش داده که به این شرح است:

«به استحضار می‌رساند با توجه به رشد جمعیت در منطقه الهیه و امیریه، محمدیه و مجیدیه مخابرات منطقه خراسان‌رضوی در طول سال‌های گذشته اقدامات مناسبی در راستای ایجاد زیرساخت خدمات ارتباطی در آن منطقه انجام داده است در حالی که اکنون طرح فیبر نوری FFTH در بولوارهای امیریه، محمدیه و مجیدیه اجرا و در حال تکمیل است که به‌زودی درخواست متقاضیان در بولوار امیریه پیگیری خواهد شد. به اطلاع می‌رسانیم که در سال گذشته 4 دستگاه کافوی نوری در محدوده منطقه الهیه اجرا و سرویس تلفن ثابت و ADSL به مشترکین محترم واگذار شده است.»

اما خبرگزاری تسنیم خراسان‌رضوی پیرو رسالت خبری خود مبنی بر پیگیری دغدغه‌های و خواسته‌های مردمی نکاتی چند را در این حوزه متذکر می‌شود و آمادگی دارد مجدداً پاسخ مخابرات خراسان‌رضوی را در این زمینه منعکس کند:

مسئله نخست این است که در جوابیه مخابرات خراسان رضوی عنوان شده که در سال‌های گذشته اقدامات مناسبی در این منطقه صورت گرفته و قطعا شهروندان و خبرگزاری تسنیم خراسان رضوی نیز به این مسئله واقف هستند. اما دغدغه مردم ناظر به اقدامات صورت گرفته شده نیست بلکه ناظر به این است که با وجود تمامی اقدامات صورت گرفته چرا این منطقه هنوز باید با این تعداد مشکل در زمینه خط تلفن ثابت روبرو باشد؟

نکته دوم اینکه در گزارش مردمی خبرگزاری تسنیم خراسان‌رضوی عنوان شده بود که پاسخ دفاتر پیشخوان به صورت پیامکی به شهروندانی که برای ثبت‌نام خط تلفن اقدام می‌کنند این است که به‌دلیل مشکلات فنی فعلا امکان اتصال خط تلفن ثابت وجود ندارد. در جوابیه مخابرات خراسان‌رضوی اشاره‌ای به این مسئله نشده که دقیقا تا چه زمانی باید مردم این منطقه و آن دسته افرادی که فاقد خط تلفن ثابت هستند باید در انتظار باشند.

نکته سوم اینکه بازهم در جوابیه مخابرات خراسان‌رضوی اشاره به اجرای 4 کافوی نوری در محدوده الهیه شده که این مسئله قطعا جای تقدیر دارد اما بازهم سئوال اصلی بی‌پاسخ است و آن اینکه شهروندانی که فاقد خط تلفن ثابت هستند و متحمل هزینه سنگین به ویژه در زمینه اینترنت می‌شوند باید چه راهکاری را دنبال کنند و دقیقا زمان انتظار برای آنها چه میزان است؟ لیست انتظار به چه معناست و چرا به شهروندان منطقه در مورد مدت زمانی که باید در لیست انتظار باشند پاسخی داده نمی‌شود؟

نکته چهارم اینکه قطعا مردم منطقه امیریه نیز دارای مشکلاتی در زمینه خط تلفن ثابت هستند و باید مسائل آن‌ها پیگیری شود اما در گزارش درج شده تسنیم اشاره‌ای به این منطقه نشده بود اما پاسخگویی مخابرات خراسان‌رضوی مبرهن کرد که مردم شریف این منطقه نیز با مشکلی این‌چنینی دست و پنجه نرم می‌کنند و باید به دغدغه آنان نیز رسیدگی شود.

انتظار است مخابرات خراسان‌رضوی پاسخی شفاف و صریح در مورد میزان انتظار مردم منطقه برای تلفن‌دار شدن، راهکارهای این مسئله، زمان‌بندی مناسب برای این امر ارائه کند زیرا برخی از مردم این منطقه بعد از دو سال دوندگی هنوز نتوانسته‌اند تلفن ثابت داشته باشند و به‌نظر نمی‌رسد در عصر جهانی‌شدن و جامعه ارتباطی دو سال، میزان اندکی برای تلفن‌دار شدن که جزو بدیهیات ارتباطات است باشد.

دغدغه تسنیم خراسان‌رضوی و شهروندان منطقه به‌هیچ وجه ناظر به اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته و قابل تقدیر مخابرات در منطقه نیست بلکه دغدغه این است که چرا هنوز هم عده‌ای در این منطقه با وجود شرایط مناسب منطقه فاقد تلفن هستند و این انتظار چه زمانی به پایان می‌رسد؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.