قدس انلاین : مسئول فنی دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه حکیم سبزواری گفت: همزمان با دومین سالروز درگذشت پدر شعر انقلاب، عملیات مرمت و بهسازی منزل مرحوم استاد حمید سبزواری وارد مرحله اجرایی شد.

مرمت خانه مرحوم استاد حمید سبزواری وارد مرحله اجرایی شد
 مجتبی کاویان امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه  منزل مرحوم سبزواری پس از مرمت تبدیل به خانه شعر انقلاب و مکان فرهنگی، آموزشی، علمی و هنری می‌شود، افزود: بر مبنای تفاهم‌نامه بین دانشگاه حکیم سبزواری و محسن ممتحنی، پسر مرحوم سبزواری منزل استاد سبزواری با هدف بهره‌‌برداری ادبی و فرهنگی به مدت 15 سال به دانشگاه حکیم سبزواری واگذار شد.
وی با بیان اینکه  منزل حمید سبزواری شامل سه بخش شرقی، مرکزی و غربی است، خاطرنشان کرد: البته بخش شرقی آن از بین رفته که پس از مرمت تبدیل به محوطه و یک مکان روباز خواهد شد.
کاویان با اشاره به اینکه بخش مرکزی بنا نوساز است، ادامه داد: بخش با اهمیت این مکان بنای غربی است که قدمت آن به دوره قاجار می‌رسد و هدف عمده تیم مرمت بهسازی این بخش است که همکاری گروه مرمت و احیای بناهای تاریخی دانشگاه حکیم سبزواری طی سه تا چهار سال مرمت می‌شود.
وی ادامه داد: عملیات مرمت شامل دیوارچینی، تعمیر طاق‌ها، تعویض پرواز بندی‌ها، سبک سازی پشت بام، جداره سازی، تراش اندودها و اندود دوباره جداره‌ها و سر چین دیوارها  است.
مسئول مرمت و احیای خانه حمید سبزواری گفت: مرمت منزل مرحوم استاد سبزواری بیش از دو میلیارد ریال اعتبار لازم دارد که از محل  اعتبار پژوهشی، دفتر ریاست دانشگاه و  وزارت‌خانه تامین می‌شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار نیز گفت: مراسم دومین سالگرد استاد سبزواری امروز 22 خردادماه در دو نوبت صبح برگزار شد و در نوبت بعدازظهر نیز دنبال خواهدشد.
محمدعلی آبادی افزود: نشست ادبی شعر در دانشگاه حکیم سبزواری و مراسم شعرخوانی در محل آرامگاه استاد سبزواری با حضور شاعران انقلابی کشور از برنامه‌های مراسم سالگرد پدر شعر انقلاب است.
حسین آقاممتحنی معروف به «حمید سبزواری»، شاعر معاصر که پدر شعر انقلاب لقب گرفته، سحرگاه 22 خرداد 1395 در 91 سالگی در یکی از بیمارستان‌های تهران چشم از جهان فروبست که در روز 26 خرداد در بوستان جانبازان شهر سبزوار به خاک سپرده شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.