مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی به پیشرفت اجرای پروژه های ساماندهی و توانمندسازی حاشیه شهر مشهد اشاره و بیان کرد: تاکنون نیمی از راه ساماندهی این توسط دولت تدبیر و امید طی شده است.

ساماندهی حاشیه شهر مشهد به نیمه رسید

محمدرضا اخوان عبداللهیان روز سه شنبه  متوسط پیشرفت این پروژه ها را 55 درصد اعلام و بیان کرد: پارسال از محل ردیف اعتبارات کلانشهر مذهبی پروژه های مربوط به ساماندهی حاشیه شهر مشهد تامین اعتبار شد و 63 میلیارد و 700 میلیون تومان برای 23 پروژه زیرساختی، هفت پروژه ساماندهی محیط و فضای شهری، پنج پروژه مطالعاتی و پروژه های تاسیسات روبنایی تخصیص یافت و اجرای آنها آغاز شد.

وی به روند اجرایی پروژه ها برای ساماندهی وضعیت حاشیه شهر مشهد نیز اشاره و بیان کرد: تاکنون ساخت سه سالن ورزشی چندمنظوره در شهرک بحرآباد، شهرک شهید رجایی و روستای صیدآباد در حاشیه شهر مشهد آغاز شده است. سالن وزشی امام هادی(ع) با هزار و 705 مترمربع زیربنا، 85 درصد پیشرفت اجرا و سالنهای ورزشی شهرک شهید رجایی و صیدآباد هر کدام با 850 مترمربع زیربنا 45 درصد پیشرفت دارند.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی افزود: همچنین از محل اعتبارات حاشیه شهر مشهد 9 مدرسه در ابعاد 12 کلاسه و 9 کلاسه با متوسط پیشرفت 26 درصد در نقاط مختلف حاشیه شهر مشهد در حال ساخت است.
وی در ادامه کمبود سرانه های خدماتی را از مشکلات حاشیه شهر مشهد ذکر و بیان کرد: با این حال سه مرکز جامع سلامت و یک پایگاه اورژانس در حاشیه مشهد در حال ساخت است که متوسط پیشرفت ملیات ساخت آنها 61 درصد می باشد.
اخوان عبداللهیان به تخصیص اعتبار برای ساخت و تعمیر کتابخانه های محلات حاشیه شهر مشهد نیز اشاره و بیان کرد: ساخت کتابخانه گلشهر با 781 مترمربع زیربنا تاکنون 57 درصد پیشرفت و تعمیر دو کتابخانه دهخدا و شهید رجایی در شهرک شهید رجائی و کوی قائم 100 درصد پیشرفت اجرا داشته اند.
وی ادامه داد: همچنین مراکز دیگری از جمله خانه محله شهرک امام علی(ع) با پیشرفت 30 درصد، ساختمان مرکز سلامت اجتماعی شهرک شهید مطهری با پیشرفت 11 درصد و ساختمان پایگاه سلامت اجتماعی بانوان شهرک حجت با پیشرفت 35 درصد نیز در حاشیه شهر مشهد در حال ساخت است.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی ساخت ایستگاه آتش نشانی با پیشرفت 45 درصد، ساخت چهار پارک و فضای سبز در حاشیه مشهد و اجرای پروژه زیرسازی، جدول کشی و آسفالت معابر بافت فرسوده را از دیگر اقدامات در دست اجرا در حاشیه شهر مشهد برشمرد.
وی ساماندهی بخشی از مسیل کشف رود را در محدوده محله های جاده قدیم قوچان، خواجه ربیع و شاهنامه از دیگر پروژه های حاشیه شهر مشهد ذکر و بیان کرد: ساماندهی رودخانه کشف رود و بازگشایی و ساخت جاده دسترسی به مساحت شش هکتار در محدوده کانال پاوا 68 درصد پیشرفت اجرایی دارد.
او گفت: پروژه ساماندهی مسیل کشف رود(اجرای خط انتقال آب، کاشت درخت، حمل خاک زراعی و تسطیح خاک) در محدوده خواجه ربیع و شاهنامه به مساحت حدود 43 هکتار 90 درصد پیشرفت اجرایی دارد.
اخوان عبداللهیان به عملیات اجرای هشت شبکه جمع آوری فاضلاب در حاشیه شهر مشهد نیز اشاره و بیان کرد: اجرای این پروژه ها حدود 130 هزار نفر جمعیت را در محلات این بخش شهر پوشش می دهد.
وی اضافه کرد: با تامین زیرساختهای لازم در حوزه برق و ایجاد شبکه روشنایی در نقاط مختلف حاشیه شهر و سکونتگاههای غیررسمی مشهد در مجموع جمعیت حدود 850 هزار نفری از هشت پهنه حاشیه شهر زیر پوشش شبکه روشنایی قرار گرفتند.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی ادامه داد: پروژه های توانمندسازی و آموزشی در حاشیه شهر مشهد در حال اجراست. پروژه نهاد توسعه محله مهدی آباد با رویکرد اجتماع محور و 45 درصد پیشرفت اجرا و پروژه توانمندسازی با رویکرد توسعه کسب و کارهای خرد در محلات هدف بازآفرینی شهری پایدار با 40 درصد پیشرفت اجرایی از جمله آنهاست.
وی گفت: تهیه و تولید برنامه رادیویی برای فرهنگ سازی عمومی در جهت ایجاد شهر بدون مانع با تمرکز بر سکونتگاههای غیررسمی و بافتهای ناکارآمد بطور کامل انجام شده و ارائه خدمات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در محله کال زرکش نیز در حال انجام است.
یک میلیون و 500 هزار نفر از جمعیت سه و نیم میلیون نفری مشهد در حاشیه این شهر ساکن هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.