قدس انلاین : رییس مرکزبهداشت شماره دومشهد گفت : با توجه به اینکه درماه مبارک رمضان تولید زولبیا و بامیه افزایش می یابد ، بازرسی از مراکز تولیدی این محصول در برنامه بازرسان بهداشت محیط قرار گرفت .

پلمپ مراکز غیر بهداشتی تولید زولبیا و بامیه در مشهد

علی اصغرمحمودی افزود: در راستای بازرسی بهداشتی از ۶۳کارگاه تولید زولبیا درمنطقه تحت پوشش این مرکز؛ نمونه برداری از روغن و رنگ انجام شد که بر این اساس ۱۱ کارگاه تولیدی توسط بازرسین بهداشت محیط این مرکز به علت استفاده ی رنگ غیرمجاز پلمپ و ازتولید زولبیا وبامیه باشرایط غیربهداشتی جلوگیری به عمل آمد.


غلامیان مسئول واحد بهداشت محیط وحرفه ای مرکز بهداشت شماره ۲ مشهد نیز گفت : رنگ مصرفی و روغن  در تولید زولبیا و بامیه از اهمیت ویژه ای برخودار است که روغن با دستگاههای سنجش پرتابل کنترل می شود.

وی افزود: این فرآورده‌ها باید دارای فاکتورهای فیزیکی و شیمیایی قابل قبول باشند تا سلامت مصرف‌کننده را به خطر نیاندازد. 

غلامیان ادامه داد : وجود پراکسید و ترکیبات ناشی از استفاده از روغن نامناسب، حرارت بالا و استفاده مکرر و بیش از حد مجاز روغن باعث ایجاد رادیکال‌های آزاد بیشتری می‌شود که این رادیکال‌ها نه تنها منجر به فساد مواد غذایی می‌شود بلکه در اثر استفاده دراز مدت، به بافت‌های بدن آسیب رسانده و عاملی برای ایجاد سرطان ، بیماری‌های التهابی، آترواسکلروز می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.