عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی از درخواست این کمیسیون برای بررسی با اولویتِ لایحه حمایت از حقوق کودکان در صحن علنی خبر داد.

فردا سرنوشت لایحه حمایت از حقوق کودکان روشن می‌شود

قدس آنلاین- محمود مصدق: سیده فاطمه حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ما در تشریح این خبر گفت:   اخیراً کمیسیون حقوقی و قضایی  با ارائه طرحی به هیأت رئیسه مجلس درخواست اعمال تبصره ماده 114 آئین‌نامه داخلی مجلس جهت بررسی با اولویت لایحه حمایت از حقوق کودکان در صحن علنی مجلس شده است که با توجه به صحبت‌هایی که با آقای لاریجانی رئیس قوه مقننه شده است، احتمالاً فردا در این خصوص رأی گیری خواهد شد.

وی سپس به بحث شیوع پدیده کار کودکان پرداخت و گفت: با توجه به عوامل مختلفی مثل نامناسب بودن وضعیت اقتصادی ایران و خلأهای قانونی که در حمایت از کودکان کار وجود دارد در مجموع   وضعیت کشور دراین خصوص با آنچه که انتظاراست، فاصله زیادی دارد.   

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که در لایحه حمایت ازحقوق کودکان تمهیداتی درجهت رفع خلأهای قانونی در حوزه کودکان کار شده است، تصریح کرد: درواقع سعی شده قوانین در این حوزه تقویت شود.

حسینی درپاسخ به این سؤال که لایحه یاد شده تا چند درصد قابلیت اجرایی دارد؟ گفت: قانون بازدارندگی کامل ندارد اما ایجاد فرهنگ می‌کند،یعنی  فرهنگ‌ساز است و وقتی موضوعی با ممنوعیت قانونی مواجه باشد و قابل تعقیب باشد این امرتا حدی در کنترل و کاهش آن مؤثر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.