قدس انلاین : مسئول ستاد استهلال خراسان رضوی گفت: 18 گروه برای رویت هلال ماه شوال در سطح این استان مستقر شده و نسبت به رصد این ماه اقدام می کنند.

نماز جمعه مشهد این هفته اقامه نمیشود

 حجت الاسلام ابراهیم معادی، سه شنبه به خبرنگاران اظهار کرد: مشهد، نیشابور، قوچان، درگز، تایباد، تربت حیدریه، گلمکان، بجستان، سبزوار، بردسکن، خواف و بجستان از مناطقی است که استهلال ماه شوال در آنها صورت می گیرد.

وی ادامه داد: هر گروه استهلال متشکل از یک روحانی، که معمولا امام جمعه شهر است، متصدی تلسکوپ، عکاس، متصدی دوربین 2 چشمی، محاسب و مدیر گروه است که همگی دارای سالها تجربه رصد و محاسبه ماه شوال هستند.
وی اظهار کرد: با توجه به پیش بینی های نجومی هلال ماه شوال، غروب پنجشنبه هفته جاری به مدت 10 تا 15 دقیقه با یک درجه روشنایی در صورتی که گرد و غبار نباشد با چشم مسلح دیده خواهد شد.
حجت الاسلام معادی گفت: گروههای استهلال نتایج رصد خود را به دفتر مقام معظم رهبری ارسال می کنند که در صورت احراز حلول ماه شوال، دفتر معظم له پایان ماه رمضان و فرارسیدن عید فطر را اعلام خواهد کرد.
وی افزود: اگر روز جمعه این هفته عید فطر اعلام شود نماز عید ساعت 6 و 45 دقیقه به امامت نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در صحن جامع رضوی برگزار می شود و نماز جمعه اقامه نخواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.