نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس می‌گوید قبل از هر تصمیمی درخصوص پخش فوتبال در سینماها، با توجه به اینکه انحصار آن در اختیار رسانه ملی است باید اقدامات لازم حقوقی صورت گیرد.

پخش فوتبال در سینماها باید بر اساس اقدامات حقوقی باشد

به گزارش قدس آنلاین ،نصرالله پژمان‌فر با اشاره به ایده نمایش مسابقات جام جهانی 2018 در سینماها، درخصوص به صلاح بودن این مهم از ابعاد مختلف، گفت: اگرچه انحصار و کاربری سالن‌های نمایش صرفا برای فیلم‌های سینمایی است و جزو حق و حقوق فیلم‌های سینمایی به شمار می‌آید اما همانطور که میان فیلم‌های سینمایی و مستند برای نمایش در سالن‌های سینمایی اولویت‌بندی می‌شود می‌توان از ظرفیت‌های خالی این سالن‌ها برای اجرای برنامه‌های دیگر استفاده کرد اما این مسئله نباید به ضرر صاحبان فیلم‌ها تمام شود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سرانه سینما در ایران بسیار پایین است، ادامه داد: نمایش فوتبال در سینماها یا هر نوع استفاده از سالن‌های سینما ایرادی ندارد اما به شرط آنکه سالن سینما به اندازه کفایت در شهرهای مختلف وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: در شرایطی که بسیاری از فیلم‌ها نوبت اکران نمی‌گیرند یا در زمان کوتاه اکران می‌شوند و این مسئله به تولیدکننده آسیب می‌زند، استفاده‌های دیگر از سالن‌های سینمای منطقی نیست.

نایب رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس با اعتقاد به اینکه باید اجازه داد سالن‌های محدود سینمایی که به سختی از پس نمایش اکثریت تمامی تولیدات سینمایی بر می‌آید در اختیار همان‌ها باقی بماند، افزود: اگرچه باید به دنبال ایجاد فضای شاد برای جوانان بود اما نباید در پی تصمیم‌های آنی به اقتصاد سینما لطمه وارد کرد.

پژمان‌فر معتقد است می‌توان فضای تماشای دسته جمعی مسابقات جام جهانی را در فضاهای عمومی شهر برای خانواده‌ها و جوانان فراهم کرد، اضافه کرد: اگر تعداد سینماها به قدری زیاد بود که به فیلم‌ها لطمه وارد نمی‌شد چنین تصمیمی ایراد نداشت.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین پیشنهاد داد: قبل از هر تصمیمی درخصوص حق پخش فوتبال، با توجه به اینکه انحصار آن برای رسانه ملی است اقدامات لازم حقوقی صورت گیرد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.