ساری- رئیس هیئت مدیره اتحادیه صنعت دامپروری ایران خواستار انحلال نظام دامپزشکی مازندران شد.

خواستار انحلال نظام دامپزشکی مازندران هستیم / امضا فروشی ناظران در صنعت دامپروری

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، الهیار ولیزاده وندچالی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی با اشاره به اینکه این تشکل مشکلات زیادی را برای تولیدکنندگان ایجاد کرده است، اظهار کرد: با شکایت فراوان تولیدکنندگان، استاندار مازندران به ماجرا ورود پیدا کرد و در این راستا به کلیه تولیدکنندگان فراخوان دادیم که شکایات شان را ارائه کنند تا بررسی شود.

وی با اعلام اینکه نظام دامپزشکی نه تنها کمکی به تولید نمی کند بلکه دست اندازهای فراوانی ایجاد کرده است، از مسئولین ذیربط خواست مشکلات این صنف با نظام دامپزشکی را رفع کنند.

مدیرعامل اتحادیه صنعت دامپروی مازندران با اشاره به اینکه برون سپاری نظام دامپزشکی اقدام نامناسبی بود، افزود: درصدد هستیم شکایات تولیدکنندگان از جمله تشکل های دامپروری، مرغداران و آبزیان را به مراجع ذیصلاح منتقل کنیم.

ولیزاده با بیان اینکه نظام دامپزشکی تهران بدنبال تخلفات فراوان منحل شد، یادآور شد: در اغلب استانها نظام دامپزشکی برای تولیدکنندگان مشکلات عدیده ای را رقم زده است.

وی با اعلام اینکه نظام دامپزشکی مازندران برای مجوز دامداری نیمه صنعتی ۱۸ میلیون تومان درخواست کرده است، گفت: بنده نیز برای دریافت برگه بهداشتی برای صنعت دامپروری شش ماه معطل مانده ام  و با دست اندازهای فراوان نظام دامپزشکی مواجه ام.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه صنعت دامپروری ایران با اعلام اینکه متاسفانه از تولیدکنندگان وجوه غیرقانونی در راستای صدور مجوز دریافت می شود، یادآور شد: متاسفانه انتخابات نظام دامپزشکی مازندران شش سال است که برگزار نشد درصورتی که بازه زمانی فعالیت این مجموعه سه ساله است.

ولیزاده تصریح کرد: بعلت برخوردهای نامناسب صورت گرفته، تولیدکنندگان رغبتی برای گرفتن پروانه نداشته و این مساله موجب شده به سمت صنعتی شدن نروند.

وی اضافه کرد: مرجع رسیدگی کننده به این معضل، اداره کل دامپزشکی و سازمان جهادکشاوزی است که متاسفانه تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

مدیرعامل اتحادیه صنعت دامپروی مازندران در پایان با اشاره به اینکه ناظران نظام دامپزشکی در بخش تولید حضور فیزیکی ندارند، گفت: متاسفانه وجوه نظارت از تولیدکنندگان دریافت می شود ولی متاسفانه ناظران امضافروشی می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.