کرج- افزایش میزان تسهیلات اعطایی صندوق کارآفرینی امید به سقف ۱۷ میلیارد تومان در البرز موضوعی بود که در جلسه کارگروه اشتغال استان البرز عنوان شد.

میزان تسهیلات صندوق کارآفرینی امید در البرز به ۱۷ میلیارد تومان رسید

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، این جلسه صبح امروز چهارشنبه با حضور استاندار البرز و ادارات مرتبط با حوزه اشتغال این استان امید برگزار شد.

 در این جلسه مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور با بیان اینکه میزان تسهیلات اعطایی این صندوق در البرز از ۱۳ میلیارد به ۱۷ میلیارد تومان در سال جاری رسیده است گفت: این صندوق برای ایجاد اشتغال پایدار در روستاها ورود کرده لذا می بایست از فرصت ایجاد شده نهایت بهره را برد.

اصغر نورالله زاده افزود: از سال جاری مقرر شده طرح های اشتغالزایی از طریق سامانه کارا به صندوق معرفی  شوند و استان البرز نیز می بایست از همین مسیر اقدام به اخذ تسهیلات کند.

وی با بیان اینکه طرح های اشتغالزا روستایی تا پایان شهریورماه امسال از تسهیلات ویژه صندوق کارآفرینی امید بهره مند می شوند گفت: ادارات مرتبط به خصوص جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، صنعت، معدن وتجارت  و ورزش وجوانان نقش مهمی در اجرای طرح های اشتغالزای روستایی ایفا می کنند.

استاندار البرز نیز در این نشست با تاکید براینکه اوضاع داخلی کشور را هرچه بیشتر باید تقویت کرد گفت: تکیه بر اقتصاد داخلی با توجه به ظرفیت و پتانسیل های موجود ضروری است.

محمدعلی نجفی افزود: اشتغال پایدار روستایی باید مورد توجه قرار گیرد چرا که بخش اشتغال با توجه به سهم آن در مطالبات مردم از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه تاخیر بانک ها در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی پذیرفتنی نیست گفت: ضرورت دارد پیگیری های لازم دراین زمینه صورت بگیرد.

استاندار البرز نقش موثر مشاغل خانگی در اشتغالزایی را مورد اشاره قرار داد و گفت: دستگاه های اجرایی استان  نهایت بهره و استفاده را از افزایش میزان تسهیلات صندوق کارافرینی امید کشور ببرند چرا که طرح های مختلفی برای اشتغالزایی در دست داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.