علی محمدزاده: مدیرعامل سازمان حمل ونقل بار درون شهری شهرداری مشهد گفت: به خودروهای حامل بارهای غیرمتعارف اجازه تردد در معابر مشهد داده نمی‌شود.

حسین مختاری افزود:بر اساس مطالعات انجام شده در چندسال قبل خودروهای حامل بارهای سنگین غیر استاندارد و بارهای نامتعارف سالانه بیش از ۱۴۰۰ میلیارد ریال به تأسیسات زیرساختی مشهد خسارت می‌زنند.

وی ادامه داد:بی تردید این رقم در سال‌های اخیر به مراتب بیش از این شده وباید با استفاده از ابزار قانونی از ادامه این روند زیان رساندن به شهر وشهروندان جلوگیری شود.

وی اظهارداشت: براساس آمارهای موجود در حال حاضر ۶۰هزار خودرو حمل بار سبک وسنگین در مشهد شناسایی شده که با هر محاسبه حداقلی خواهیم دید که خسارتی که از این محل به معابر شهر وشهروندان تحمیل می‌شود رقم قابل توجهی است.

مختاری گفت: بنابراین به منظور جلوگیری از تداوم این روند با هماهنگی وحمایت ویژه شورای حفظ حقوق عامه وبه استناد قانون که شهرداری را متولی نظارت وساماندهی حمل ونقل بار درون شهری می‌داند مقرر شد خودروهای دارای بار غیرمتعارف به محض مشاهده از سوی بازرسان و گشتی‌های این سازمان متوقف شده و اجازه تردد نداشته باشند.

وی در توضیح بیشتر اقدام مورد نظر افزود: در گذشته خودروهای متوقف شده با تخلف مدنظر از سوی مأموران راهنمایی و رانندگی همراه تیم‌های گشتی جریمه می‌شدند و بعد اجازه ادامه مسیر داده می‌شد، اما پس از مدتی وتحلیل مشاهدات میدانی به این نتیجه رسیدیم جریمه‌ها جنبه پیشگیری نداشته وارتکاب این تخلف کاهش چندانی نداشته است.

مدیرعامل سازمان حمل ونقل بار درون شهری شهرداری مشهد گفت: بنابراین در روش جدید تصمیم بر آن شده است تا مأموران واحد انتظامی نیز همراه تیم‌های گشتی باشند و خودرو حامل بار غیر متعارف متوقف شوند و باید خودرو دیگری تهیه نمایند وبخشی از بار را به خودرو دیگر منتقل نمایند وبعد اجازه ادامه مسیر به آن‌ها داده می‌شود.

مختاری ضمن قدردانی از شورای حفظ حقوق عامه استان گفت: با تدبیر ویژه مسئولان وحمایت دستگاه قضایی برای اولین بار در کشور این اقدام صورت می‌گیرد که بی تردید پس از بررسی نتایج آن امیدواریم در سایر کلانشهرها نیز اجرایی شود تا منجر به یک فرهنگ کلی شود چراکه نتایج مختلفی از قبیل حفاظت بیشتر از جان ومال شهروندان و مراقبت از بیت المال را به دنبال دارد.وی اظهارداشت: همچنین یک بسته آموزشی هم به راننده داده می‌شود تا با استانداردهای حمل بار بیش از پیش آشنا شوند چراکه بار غیر متعارف تنها شامل بار سنگین بیش از حد مجاز نیست، بلکه مواردی از قبیل بار با ارتفاع زیاد و مهار بندی ناایمن و نامناسب و حمل بار به وسیله خودروهای سواری و بارگیری محموله‌های خطرساز با انواع وسایل نقلیه ازجمله موتورسیکلت هم می‌شود. برهمین اساس از رانندگان تقاضا می‌شود به منظور جلوگیری از وقوع خطرات احتمالی برای خودشان و شهروندان در وهله اول وبرای پرهیز از خسارت به تأسیسات عمومی شهر از بارگیری محموله‌های غیر استاندارد و نامتعارف خودداری نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.