زاهدان-مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: از سال ۹۳ تاکنون ۶ هزار انشعاب غیرمجاز در سیستان و بلوچستان شناسایی شده است.

شناسایی ۶ هزار انشعاب غیرمجاز در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محسن میرادی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان در کنفرانس مطبوعاتی با اصحاب رسانه اظهار داشت: در حال حاضر بحرانی ترین شهر در استان، سیرکان است که کاملاً منابع آبی در این منطقه خشک شده است و به صورت سقایی آبرسانی می شود.

وی با اشاره به پروژه آبرسانی به شهر خاش افزود : این‌ پروژه بالغ بر ۲۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام می‌گیرد و تا کنون ۱۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی بیان کرد: اگر اعتبارات خوبی به استان برای تکمیل طرح ها اختصاص یابد تا ۳ سال آینده شاهد آب پایدار در تمام نقاط استان هستیم.

میرادی تصریح کرد: ۳۷ شهر در سیستان و بلوچستان با جمعیت یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به شرکت آب و فاضلاب استان محول شده است که با توجه به اقلیم منطقه طی سالهای گذشته بارش قابل توجهی در این منطقه اتفاق نیفتاده و در شهرهای زاهدان ، چابهار و کنارک با کسری آب مواجه هستیم .

وی گفت: پروژه فاضلاب در ۵ شهر زاهدان ، زابل ، چابهار، کنارک و ایرانشهر در حال اجراست که تمامی این پروژه ها ۵۶ تا ۵۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد تا به اتمام برسد .

وی اذعان داشت: ۴۸ هزار مشترک در سیستان و بلوچستان داریم که عمده آن‌ها در شهرستان‌های زابل و زاهدان هستند.

این مسئول از بهره مندی ۸۳ درصدی مشترکین زاهدان از آب شیرین، با جمعیت ۲۴ هزار مشترک خبر داد .

وی همچنین گفت : شمال استان به دلیل نفوذ پذیری خاک از سفره آب زیرزمینی بی بهره است.

میرادی خاطرنشان کرد: از سال ۹۳ تاکنون ۶ هزار انشعاب غیرمجاز در سیستان و بلوچستان شناسایی شده است .

وی در پایان با اشاره به طرح استفاده از آب ژرف در سیستان و بلوچستان گفت: این طرح در مرحله مطالعاتی قرار دارد و امیدواریم به زودی به نتیجه برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.