قدس آنلاین: محمود واعظی با بیان اینکه گزارش‌ها و بررسی های دولت نشان می‌دهد حتی بخش‌هایی که ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی دریافت می‌کنند، در فروش اجناس خود قیمت گذاری را با نرخ بالاتر انجام می‌دهند گفت: رئیس جمهور به دستگاه‌های ذیربط دستور داده است به این موضوع رسیدگی کنند.

هنوز با اروپا به توافق نرسیده‌ایم/ جلسه ویژه دولت برای گرانی

رئیس دفتر رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیئت دولت افزود: علاوه بر این  دولت تأکید دارد کالاهای موجود در انبارها باید به سرعت در اختیار مردم قرار گیرد.

وی با بیان اینکه موضوع اصلی جلسه امروز هیئت دولت موضوع گرانی‌های اخیر بود افزود: در مورد وضعیت بازار خودرو که در چند روز گذشته با یک جو روانی و هیجانی دچار التهاب شده نیز بحث و مقرر شد خودرو سازان با نرخ مصوب  نسبت به فروش خودرو اقدام کنند.

واعظی اظهار داشت: همه وزرا بر سیاست کنترل بازار تأکید داشتند و دستگاه‌ها مأمور شدند در در این زمینه بررسی و اقدام کنند و دوشنبه هفته آینده در جلسه دیگری با حضور رئیس جمهور جمع بندی نهایی در این باره صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه در جلسه امروز موضوع افزایش قیمت سکه و طلا نیز مورد بحث قرار گرفت ادامه داد:  در این باره هم در جلسه آتی تصمیم‌گیری‌های لازم انجام خواهد شد.

واعظی خاطرنشان کرد: اولویت‌ها در حوزه جلوگیری از افزایش قیمت‌ها تعیین شده اما تصمیمات باید بعد از مشورت با اصناف، تولیدکنندگان، اتاق بازرگانی و بخش خصوصی گرفته شود تا همه نسبت به این تصمیمات اقناع باشند. این گفت‌وگوها شروع شده است و رییس‌جمهور هم امروز از وزرا خواسته‌اند همت جدی داشته باشند و کار را خود بر عهده بگیرند.

رئیس دفتر رئیس جمهور  درباره برگزاری جلسات روسای سه قوه برای حل مشکلات، گفت: از طرف دولت از رهبر انقلاب تشکر و قدردانی می‌کنم که دستور برگزاری جلسه سران قوا برای حل مشکلات اقتصادی را دادند که دو جلسه هم تاکنون تشکیل شده و جلسه سوم هم در آینده نزدیک تشکیل می‌شود.

وی در پاسخ به سؤالی درباره انتقادها از وضعیت ملتهب اقتصادی کشور با تأکید بر اینکه شرایط کشور به گونه‌ای است که اتاق‌های فکر در خارج از کشور  از جمله در منطقه تشکیل شده است تا از فرصت خروج آمریکا از برجام استفاده کنند تا مرتب سیگنال‌های منفی برای افکار عمومی بفرستند، گفت:  بنابراین ما هم باید انسجام و هماهنگی بیشتری داشته باشیم و اجازه ندهیم اختلاف نظرها و اختلاف سلیقه‌ها ابزاری در دست مخالفان کشور باشد. اگر اقدامی به نفع کشور است، به دلیل برخی مسائل سیاسی و جناحی نباید آن اقدامات نادیده گرفته شود. مطالبی که در مجلس درباره لایحه پولشویی مطرح شد، درست نیست و صفت‌هایی که به دیگران هم دادند، در شأن نمایندگانی که آن مباحث را مطرح کردند، نیست.

وی افزود: لوایحی که امروز با ان مخلفت می‌شوذد در دولت دهم ارائه شد و مخالفان امروز در ان زمان موافق این لوایح بودند. جمع کردن افراد در جلوی مجلس در روز یک شنبه که معلوم است چگونه آنها را جمع کرده‌اند  یا تهیه  طومار و تابلو  کار مناسبی نیست. نماینده مجلس با تعقل درباره هم لوایح و طرح‌ها  فکر و بررسی ومشورت کرده و رای می دهد اینکه با فضا سازی به دنبال این باشیم که کاری انجام نشود، پسندیده نیست.

رئیس دفتر رئیس جمهور درباره تماس تلفنی امانوئل مکرون با روحانی و محور این گفت‌وگو اظهار داشت: بر اساس تماس‌های مقامات اروپایی با رئیس جمهور امروز تردید نداریم که اروپا به لحاظ اراده سیاسی تلاش می‌کند که برجام را حفظ کرده وخواسته‌های ایران را محقق کند. البته دنیای امروز در هم تنیده است بسیاری از شرکت‌های اروپایی ممکن است سهام داران آمریکایی داشته باشند واین مسائل  به عنوان مشکلات  وجود داشته باشد.

رئیس دفتر رئیس جمهور خاطر نشان کرد: اتحادیه اروپا از ما خواسته مذاکرات فشرده‌ای داشته باشیم اکنون هم مرتب مطالب تبادل می شود تا دو طرف به نقاط قابل  قبولی برسند. در این چند هفته مرتب مذاکره می‌کنیم. تماس رئیس جمهور فرانسه نشان می‌داد در مدت کوتاه گام هایی برداشته شده است، اما هنوز موافقت به دست نیامده است قرار شده است یک بسته اجرایی همکاری اقتصادی را هر چه زودتر اروپا به ما بدهد.

وی در پاسخ به پرسشی در مورد انتقاد به طرح تعیین اماکن برای برگزاری اعتراض‌ها گفت: شما هیچ کشوری را  سراغ دارید که  در آن گروهی بخواهد اعتراضی انجام دهد اما مجوزی نگیرد. هر کسی بخواهد هرجا اعتراض بکند باید مجوز بگیرد. کسی هم که مجوز می گیرد یک قانون و یا حزب شناخته شده و ثبت شده است ما مقدمات این کار را هم فراهم می‌کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.