قدس انلاین : روزها پشت سرهم گذشتند و هنوز از معرفی بیستیمن فرد به عنوان فرماندار کاشمر خبری نیست. از بیستم آذرماه سال گذشته تا به امروز که ۲۳ خردادماه است بیش از ۶ ماه می‌گذرد که دومین شهر زیارتی استان با پذیرایی سالانه پذیرای ۳.۵ میلیون زائر از نبود فرماندار رنج می‌برد.

معرفی فرماندار کاشمر در انتظار تدبیر استاندار
 اینکه چرا تاکنون استاندار خراسان رضوی به رغم معرفی چندین گزینه بومی و غیر بومی حاضر به معرفی فرماندار کاشمر نشده خبری در دست نیست، در این میان می‌طلبد مدیریت ارشد استان معرفی فرماندار کاشمر را به عنوان یکی از اولویت‌ها در دستور کار خود قرار دهند.
قطعا جناب استاندار می‌دانند که سرپرست فرمانداری به دلیل اینکه به صورت موقت باید فرمانداری را اداره کند، نمی‌تواند کارهای اساسی و زیرساختی را انجام دهد. کاشمر یکی از شهرهای سیاسی ایران اسلامی محسوب می‌شود. هر حرکت و رخدادی در حوزه جابجایی مسئولان و تاخیر یا تعجیل در انتصاب مدیران باعث شیوع شایعاتی ریز و درشت در سطح شهرستان می‌شود.
مسئولان استان باید پاسخگو باشند
در همین خصوص نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه تاکنون صحبت‌های بسیاری با مسئولان استان و کشور در خصوص روشن شدن وضعیت فرماندار کاشمر شده است، افزود: به رغم اینکه اخیرا یکی از فرمانداران شهرهای دیگر پیشنهاد شده بود اما چون حاضر نبود خانواده خود را به این شهر بیاورد مخالفت کردم.
بهروز بنیادی با اشاره به اینکه تاکنون چندین نفر را برای فرمانداری کاشمر پیشنهاد داده‌ایم، اظهار کرد: نظر ما در ابتدا با فرماندار بومی است.
وی با اعلام اینکه به صراحت به مسئولان استان اعلام کرده‌ایم اگر هر اتفاقی به دلیل نبود فرماندار در شهرستان رخ دهد باید جوابگو باشند، بیان کرد: انتخاب فرماندار باید تعاملی باشد و نمی‌توان به زور کسی را برای این سمت انتخاب کرد.
نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی جایگاه فرمانداری را بسیار حساس دانست و اظهار کرد: امیدواریم هرچه زودتر فرماندار کاشمر معرفی شود.
وی با بیان اینکه در روزهای اخیر فرد دیگری به استانداری اعلام کرده ایم که هنوز تائید نهایی نشده تا به وزارت کشور اعلام شود، افزود: امیدواریم بعد از ارزیابی‌های وزارت کشور این فرد معرفی معرفی شود.
بنیادی گفت: چون یکی از شاخصه‌ها بیتوته کردن فرماندار و حضور خانواده وی در شهرستان است به همین خاطر اگر مشکلی نباشد به زودی یک فرماندار جوان در منطقه حضور خواهد یافت اما هنوز تائید نهایی نشده است.
وی با بیان اینکه هرچند سرپرست فرمانداری زحمات بسیاری می‌کشند اما تصمیم نهایی را نمی‌توانند اتخاذ کنند، اظهار کرد: به دلیل سرپرست بودن در برخی مسائل نمی‌تواند تصمیمات لازم را بگیرد و این برای مردم و مسئولان ادارات سخت است.
نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در فصل توزیع بودجه‌های سال ۹۷ قرار داریم، بیان کرد: برای اعتبارات امسال باید تصمیم گیرنده نهایی که فرماندار است حضور داشته باشد.
تعیین مدیریت عالی در کاشمر همچنان در حالت ابهام است، وزارت کشور و استاندار خراسان رضوی باید توجه کنند، شهرستان ۲۰۰ هزار نفری کاشمر در مسیر توسعه است و نیاز به مسوولان عالی دارد که بتوانند امور را به پیش ببرند.
امیدواریم نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی با تذکر جدی به وزیر کشور و حتی سوال از وزیر خواسته تکلیف مدیریت ارشد اجرایی شهرستان مشخص شود تا بیش از این موجبات نارضایتی مردم و تداوم ضرر و زیان برای منطقه فراهم نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.