همدان - معاون عمرانی استاندار همدان ضمن تأکید بر لزوم توجه به امر سرمایه‌گذاری خارجی در همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا گفت: باید علاوه بر شناساندن همدان چندین تفاهم‌نامه مهم اقتصادی و سرمایه‌گذاری در این شهر منعقد کنیم.

توجه به سرمایه‌گذاری در پایتخت گردشگری آسیا

به گزارش قدس آنلاین ، محمودرضا عراقی در شورای سیاستگذاری همدان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی«همدان ۲۰۱۸» با تأکید بر اینکه باید برنامه‌ها طبق اعتبارات اولویت بندی شود، اظهار کرد: هنوز برخی از کمیته‌ها برنامه‌های خود را ارائه نداده‌اند که باید هرچه سریعتر در این زمینه اقدام کنند.

وی با بیان اینکه روز یکشنبه هفته آینده برنامه‌های رویداد «همدان، ۲۰۱۸» به سازمان مدیریت برای جذب اعتبارات ارائه می‌شود، گفت: همه کمیته‌ها باید برنامه‌های خود را ارائه دهند که برنامه‌ریزی شود.

معاون عمرانی استاندار همدان با بیان اینکه امروز آخرین جلسه برای جمع‌بندی برنامه‌های دبیرخانه برای برنامه‌ریزی و ارائه برنامه‌ها به سازمان مدیریت برنامه و بودجه بود، افزود: دیگر نمی‌توان منتظر بود و کمیته‌های دیگر اگر برنامه خود را نرسانند در ادامه باید خود پیگیر سایر موارد نیز باشند.

وی ضمن ابراز رضایت از اقدامات کمیته اطلاع‌رسانی، کمیته زیرساخت، کمیته اقتصادی، کمیته رویداد بین‌المللی بیان کرد: در کمیته علمی رویداد «همدان؛ ۲۰۱۸» ۵۰ درصد کار را پیش رفته و کمیته فرهنگی هنوز کاری از پیش نبرده است.

عراقی رویداد ۲۰۱۸ را امتیاز بزرگی برای معرفی در ابعاد ملی و بین‌المللی برشمرد و گفت: در شهرستان‌ها نیز باید برنامه‌هایی باشد که خود آنها نیز در ارائه برنامه باید دست به کار شوند.

وی با تأکید بر اینکه شهرداری نیز کارهای خوبی در راستای این رویداد گردشگری انجام داده است، گفت: در زمینه تبلیغات نیز با توجه به اینکه شهرداری ریاست کمیته تبلیغات را دارد باید ظرفیت گردشگری همدان به خوبی تبلیغ کرده و به رخ همگان بکشاند.

معاون عمرانی استاندار همدان با اشاره به ابلاغ اعتبارات ۱۰ میلیارد تومانی رویداد «همدان، ۲۰۱۸» یادآور شد: امیر خجسته نماینده مردم همدان در مجلس نیز پیگیر تخصیص ۲ میلیارد تومان دیگر برای رویداد «همدان؛ ۲۰۱۸» هست که هر دو مبلغ برای تخصیص پیگیری می‌شود.

وی به اهمیت توجه به امر سرمایه‌گذاری در همدان اشاره کرد و گفت: در این همایش باید بتوانیم علاوه بر شناساندن همدان چندین تفاهم‌نامه مهم اقتصادی نیز در راستای سرمایه‌گذاری در همدان داشته باشیم.

عراقی در پایان بر افزایش ساعات بازدید موزه‌ها و اماکن دیدنی همدان و باز بودن در روزهای تعطیل تأکید کرد و گفت: با توجه به اینکه در ساعات عصر و خنکی هوا میزان بازدید گردشگران و حتی خود همدانی‌ها افزایش می‌یابد بنابراین لازم است که اماکن ساعات بازدید را تغییر دهند.

منبع فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.