همدان - رئیس کمیته امور بین‌الملل رویداد «همدان، ۲۰۱۸» از حضور ۲۵۰ نفر از سفرا و رایزنان فرهنگی کشورهای آسیایی در همدان خبر داد و گفت: نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم در همدان برگزار خواهد شد.

حضور ۲۵۰ نفر از سفرا و رایزنان فرهنگی کشورهای آسیایی در همدان

به گزارش قدس آنلاین ، علی اصغر زبردست در شورای سیاستگذاری «همدان، ۲۰۱۸» با اشاره به اینکه ۲۵۰ نفر از سفیران کشورهای آسیایی همراه با رایزن فرهنگی خود در همدان حضور خواهند یافت، اظهار کرد: در همین راستا نشستی هم با فعالان و رایزنان اقتصادی داریم که ۲۱ و ۲۲ تیرماه برگزار می‌شود.

وی از برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی در هتل باباطاهر خبر داد و گفت: نمایشگاه بین‌المللی و تخصصی شهرهای جهانی سفال و سرامیک و مبل و منبت ۳۰ مرداد تا پنجم شهریورماه برگزار می‌شود.

رئیس کمیته امور بین‌الملل رویداد «همدان، ۲۰۱۸» یادآور شد: نمایشگاه شهرهای جهانی صنایع‌دستی از جمله سفال و سرامیک و مبل و منبت نیز برگزار می‌شود که ۱۴۰ کشور دعوت شده و  ۱۵ میهمان ویژه هم حضور خواهند یافت.

وی با بیان اینکه این کمیته حدود ۱۱ رویداد بین‌المللی در قالب رویداد همدان ۲۰۱۸ برنامه‌ریزی کرده است، گفت: نشست تعدادی از سفرای جمهوری اسلامی و رایزن‌های بازرگانی و اقتصادی ایران در خارج از کشور نیز در مردادماه به میزبانی همدان برگزار می شود.

زبردست با بیان اینکه بزرگداشت بوعلی‌سینا به مناسبت روز همدان در اول شهریورماه برگزار خواهد شد، تصریح کرد: همایش طب سینوی توسط دانشگاه علوم پزشکی برگزار می شود و از ۵۰ دانشمند بزرگ جهان نیز دعوت شده که از ۳۱ مرداد تا دوم شهریورماه در همدان حضور یابند.

وی با اشاره به برگزاری نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم خاطرنشان کرد: این نشست برای همدان می‌تواند مثمر ثمر باشد زیرا همدان در کریدور جاده ابریشم که حدود ۳۰۰ شهر در این مسیر قرار دارند، واقع شده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان اضافه کرد: نشست پارک‌های علم و فناوری در مهرماه به مدت دو روز در همدان و در آذرماه یک رویداد استارتاپ را نیز خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه دانشگاه نیز با مسئولیت دانشگاه بوعلی‌سینا در حال پیگیری است، بیان کرد: برنامه‌هایی مانند کارگاه باستانشناسان جهان، نشست ایران شناسان جهان، مسابقات دانشجویی خارجی نیز توسط دانشگاه بوعلی‌سینا در دست اقدام است.

زبردست با بیان اینکه برخی از امکانات تهران نیز برای تبلیغات همدان در اختیار گذاشته شده است، بیان کرد: ۳۴ فرهنگسرا و ۱۴ خانه محله برای تبلیغات «همدان، پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی» در اختیار گذاشته شده است.

وی با تأکید بر اینکه برای عقیم نماندن کارها باید بر روی تبلیغات توجه ویژه‌ای شود، افزود: در تمام نمایشگاه‌های بین‌المللی نیز می‌توانیم تبلیغات را در برنامه داشته باشیم.

منبع فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.