همدان - رئیس کمیته اقتصادی و سرمایه گذاری «همدان، ۲۰۱۸» گفت: یکصد مورد ظرفیت اقتصادی در همدان شناسایی شد که در نهایت ۲۵ مورد برای سرمایه‌گذاری خارجی معرفی شد.

معرفی ۲۵ ظرفیت‌ سرمایه‌گذاری خارجی در رویداد «همدان، ۲۰۱۸»

به گزارش قدس آنلاین  ، سید مهرداد در شورای سیاستگذاری «همدان، ۲۰۱۸» با بیان اینکه تاکنون جلسات مختلفی برگزار شده که حاصل آن ۱۳ مصوبه بوده است، اظهار کرد: اصلی‌ترین کار کمیته اقتصادی و سرمایه‌گذاری بهره‌برداری هر چه بیشتر اقتصادی از این رویداد بوده است.

وی با تأکید بر اینکه باید سفرا یا نمایندگان عالی رتبه در این رویداد به استان دعوت شوند، افزود: کشورهای دعوت شده در این فرصت باید در شهر همدان حضور یابند.

رئیس کمیته اقتصادی و سرمایه گذاری «همدان، ۲۰۱۸» با بیان اینکه ظرفیت‌های اقتصادی استان که قابلیت سرمایه‌گذاری خارجی دارند، مشخص شده است، افزود: یکصد مورد ظرفیت اقتصادی در همدان شناسایی شده که با توجه به اینکه همه این ظرفیت‌های قابلیت سرمایه‌گذاری خارجی نداشت، با پالایش صورت گرفته در نهایت به ۲۵ مورد ظرفیت رسیدیم.

وی اضافه کرد: از جهاد کشاورزی، صنعت و معدن، میراث فرهنگی، پارک علم و فناوری، شهرداری و دستگاه‌هایی که در راه و ابنیه فعال هستند، در مجموع ۲۵ مورد استخراج شد.

موسوی با بیان اینکه بهره ‌برداری اقتصادی از این رویداد بسیار مهم است، افزود: طرح‌هایی چون فراوری سیب زمینی، فراوری سیر، پرورش گیاهان دارویی، پرورش گیاهان تزیینی، پرورش زالو از جمله طرح‌های پیشنهادی کشاورزی برای سرمایه‌گذاری است.

وی ساخت الیاف از شیشه، پنل‌های خورشیدی و تولید اتیلین را در بخش صنعت طرح پیشنهادی برای سرمایه‌گذاری دانست و گفت: در میراث فرهنگی توسعه و تکمیل زنجیره مبل و منبت، تهیه مواد اولیه، طراحی و برندیک در خارج از کشور، توسعه و تکمیل زنجیره سفال استان، مواد اولیه و طراحی و برندیک و بازاریابی، احداث مجتمع‌های گردشگری شامل پارک آبی، کمپ‌های اقامتی، شهربازی واجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری در مجتمع‌های سرمایه‌گذاری از جمله طرح‌های پیشنهادی است.

رئیس کمیته اقتصادی و سرمایه‌گذاری «همدان، ۲۰۱۸» هتلینگ سلامت، پسماند، ایجاد منطقه ویژه گردشگری، ساخت خودروی هیبریدی و حمل و نقل هوشمند و چهاربانده کردن غار علیصدر همدان را از دیگر طرح‌های پیشنهادی برشمرد.

منبع فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.